Aathif dah sebulan lebih duduk dengan bs, harini baru ada kesempatan nak tinggalkan jejak. Kalau diikutkan hati aku memang dah kemalasan nak coret kat sini, tapi tak adil pulak nanti kekakak dapat baca kisah dorang, adik tak dapat baca pape huhi.
 
Aathif start duduk dengan bs awal bulan lepas, ms tu umo dia belum pun 3 bulan. baru 2 bulan setengah. Alhamdulillah rezeki dapat bs dekat sangat dengan rumah, selang 3 pintu je. Satu level. Tu paling best. Tak payah risau lif jammed, hujan panas bagai..cuma kena antar Aathif dulu la sebelum antar Ayra ke tadika. Paling awal la dia sampai umah bs tiap hari hehehe.
Minggu pertama aku antar kejap2 je. Masa tu aku belum start keje, masih maternity leaves. Bs wasap bgtau Aathif meragam asyik nangis pantas je aku pegi ambik. Hari pertama bs pasangkan buaian, bagi Aathif tido buai. Mau pulak dia tido sedangkan tak penah masuk buai. Hari kedua bs mintak bagi puting kosong utk dia hisap. Aduh berat hati aku tapi aku belikan jugak asalkan Aathif duk diam tak menyusahkan dorang. Hari ke-4 baru tinggal lama sikit sampai petang. Lain hari tengahari dah balik hihi. Minggu kedua pun sama, tapi aku dah start keja so taklehla ambik awal. Aathif still meragam menangis nak berdukung. Kesian anak mama. Sobss. Sabar ye syg
Perihal susu yang paling buatkan aku susah hati. Hari pertama aku bekalkan 4 botol 3oz dapat bertahan sampai pukul 12 je. Esoknya aku tambah lagi sebotol pun xcukup sampai pukul 2. End up aku bekalkan 6 botol x 2.5oz. Takut tak dapat cather demand Aathif kalau kuantiti byk, itu nasihat aku dapat dari group breastfeeding. Sehari aku antar 7 botol x 2.5oz bersamaan 17.5 oz untuk 11 jam bersama bs (7pagi - 6 ptg). Kira selang sejam setengah dia minum 2.5oz la. Bunyi macam logik so okey gigihla aku mengepam 4x kat opis, selang dua jam setengah pam. Biasa sampai awal pagi aku tapau makanan terus pam sambil makan, by 8 aku dah boleh mulakan tugas. Lepas tu pukul 10.30 aku ambik masa pasang alatan mengepam, pam sambil buat keje. Aku guna handsfree sebab taknak ganggu tugas hakiki. Pukul 1 turun tapau lunch, naik makan dalam bilik sambil mengepam then solat zohor sesiap. Takleh solat lewat sb nanti jam 3.30 nk curi masa nak mengepam lg. Begitulah rutin harian aku. Semata demimu anak. Dengan harapan setinggi gunung nak fully breastfeed sampai atleast umur dia 6 bulan.
Tapi ternyata aku gagal. Demand Aathif semakin hari semakin tinggi. Sedangkan aku tak mampu nak produce sebanyak yg dia perlukan. Sejak 2 hari lepas bs asyik wasap susu dah nak abis je. Terpaksa mintak mrR hantarkan susu tepung untuk dia. Tambah 2x feeding pulak tu. 2.5oz x 2 portion. Next day aku tambah bekalan EBM jadi 8 botol, pun tak cukup!!Pelik betul rasanya. Selang sejam ke dia minum, sedangkan dia tido pagi lama. Celah mana pulak dia bgn minum. Haih. Tak boleh tidak aku mesti tanya kt bs, walaupun payah nk atur ayat. Risau dia terkecik hati, taknak jaga anak aku yg kuat meragam tu. Huhu.
Rupanya bs campurkan dua botol untuk sekali feeding. Means 5oz per feeding. Omak aii banyak betul la anak aku nyusu kalau gitu. Tapi rasanya sepanjang sebulan lebih ni badan dia takdelah naik byk mana pun. Mak is runsing plus kecewa. Runsing memikirkan byknya kuantiti anak aku minum satu2 masa, n kecewa sebab aku tak mampu bekalkan susu sebanyak yg dia perlukan. aku sangat down skg ni. Tak tau nak luahkan pada siapa. Huhu. 
Aku memang ibu yg gagal.
.
.