Salam..harini weolls dah 41h, lagi 3hari nak hora horeyy..tapi sama je pun, lepak kat umah jela n teruskan rutin mcm biasa je cuma aku xyah mandi air pns, makan still kena pantang kot. Huhu.

Nak story psl kakak airis n ayra bila dapat adik.  Masa aku pregnant kakak berdua ni sangat excited, tambah2 lg ayra duk kalut tanya bila baby nak keluar. Masa tu semua igt baby girl so masing2 cari pilih nama girl pgl baby dlm perut mama. Ayra tu boleh kata tiap mlm usap perut aku, bercakap dgn baby. Memang dia tak sabar.

Aku awal2 dah prepare mentally sebab penah alami masa bersalinkan Ayra, aku rs bersalah sangat dengan Airis, yelah masa tu dia baru 2 tahun lebih, masih bermanja lagi dah ada adik nak berkongsi kasih, aku sampai nangis mengenangkan dia takut2 terabai..huhu padahal tu semua perasaan aku je. Airis dari kecik tak penah tunjuk jeles ke ape kat adik dia tu..takde nak tonyoh muka adik ke ape..cuma bila adik dh besar je dorg suka berebut barang, gaduh2 manja hihi. So sebelum bersalinkan Aathif ni aku mg luangkan banyak masa pada Ayra & Airis, cuma lebih fokuskan Ayra..dorang nak tido dengan aku pn aku relakan..kesian si papa tido luar sorang2 tiap malam haha..kadang2 aku temankan dorang tido kat bilik dorang, tiap malam wajib bercerita, ber-kuiz dulu sebelum tido, ternyata dorang happy sebab mama spend time dgn dorang..cuma aku selalu remind kat dorang, lepas ni mama bersalin ada baby kecik mama xlehla nak temankan dorang selalu dah..harap dorang paham.

Bila dah dapat Aathif, memasing memang happy, walaupun pada awalnya semua terkejut sebab baby boy..hihi. Hari kedua mama dan Aathif masih di hospital, masa ni hari raya aidilfitri yang pertama so pakat berbaju cantik datang tengok mama. Malangnya budak2 under 12 tak dibenarkan naik ke ward, so dorang tunggu kat ruang lobi hospital je..punye la lama dapat discaj kakak Airis n Ayra dah merajuk2 sebab tak dapat tengok baby, tokma tokwan maksu n makteh semua dah boleh tengok haha. Kesian anak2 mama. Last2 dorang balik dulu, kitorg dapat discaj pukul 3 lebih gitu. Huhu. Balik tengok semua dah hilang baju raya. Tak sempat nak bergambar langsung. Yang ada cuma gambar papa dengan baju melayu dukung baby Aathif je hehe.

Airis dah 7 thn so for sure dia lebih pandai dalam hal menjaga adik2..Aathif pun kemain sengih kalau diagah oleh Airis..suka kalau kakak Airis dia dukung. Cuma sekejap jelah Airis boleh dukung sebab tak larat hihihi. Ayra pulak main kasar dengan adik, digomolnya adik tu sampai nangis hihi. Dia cuba jugak nak dukung tapi tak berjaya, yelah berat adik hampir separuh berat badan dia. Mana nak larat. Kalut suruh mama letak adik kat riba dia..haihh kadang pening nk layan. Adik tu dahlaa fragile lagi, risau dibuatnya.

Aku harap sangat kasih sayang di antara Airis Ayra dan Aathif akan erat dan berkekalan hingga ke Jannah..kakak akan sentiasa sayang adik dan sebaliknya..kecik2 gaduh takpe, besar2 nanti akan rapat sampai bila2..sebab aku dulu masa kecik selalu gaduh dengan adik beradik aku, tapi sekarang ni alhamdulillah kami tetap rapat walaupun masing2 dah bekeluarga dan terpisah jauh.

p/s : post ni dah lama tersimpan tak di publish dek keterlupaan mama huhuhu