Harini baru terjah blog sendiri, kekonon nk buang sawang le tu. kekeke.
Baru perasan ticker kat sebelah lagi 59hari oii nak bersalin. Kurang or lebih 2 bulan. Selalu cakap kat baby lebih hari takpe ye nak, jangan kurang..kasi chance mama puasa sebulan dan raya kejap dulu hehe. 
Alhamdulillah dah third trimester skg ni, dah nak masuk 32 minggu pun. Pregnancy kalini agak mencabar, infact pregnancy sebelum2 ni pun lebih kurang jgk haha tapi mak dia ni jenis ligat je tak reti duk diam. So orang akan nampak aktif je, hakikat yang lembik memalam orang tak tau.
First trimester dulu memang lembik betul bila balik keja. badan rasa lemau apa pun taknak buat, hatta makan. Mujur ada mrR yang uruskan hal rumahtangga dan anak2. Masuk second trimester dah kuat sikit, dah boleh masak mengemas n handle anak2. Masa ni tak dapatlah nak mengharap mrR semua, dia pun surrender kot haha. Tambah bila dah jengah 5 bulan gitu aku dah mula ligat macam biasa, siap jejak Korea lagi masa 6 bulan pregnant hihi. Alhamdulillah dapat jugak merasa angin sonata di sana, baby la mengidam ni bukan mama ye. Haha. 
Masuk third trimester aku dah beransur slow down. Makan takleh banyak, selalu jadi pedih ulu hati. Pastu rasa membahang je tekak sampai ke dada, kadang nak tido pun payah. Sebab tu aku kurang makan malam. Tekak pun rasa nak makan buah2 je. Buah yang terpaling suka adalah buah tembikai. Beli sebijik pastu potong letak dalam peti, tiap hari aku mengadap buah tu tanpa jemu. Dah abis pegi beli sebiji lagi. Paham la tembikai tu besar mana, 3 hari mengadap pun tak abis lagi hehe. Tapi since sekarang musim panas kaw kaw tak berani nak makan tembikai byk2 takut batuk ke ape. 
Last check-up masa 30 minggu aritu, berat badan aku drop! Aduh kena bebel (nasihat) la dgn misi cantik. Aku tak salahkan dorang, dah itu keje dorang. Lagipun bertuah kita yang check up kat KK ni sebab misi semua prihatin. Atleast kita tak terus hanyut, kembalilah ke pangkal jalan gitu hihi. HB aku pun ada masa turun sampai ke 10.5, bacaan normal harus 11.0 dan ke atas, mujur masih sticker putih so boleh bersalin kat Pusat Bersalin Berisiko Rendah, Presint 8 tu, inshaAllah. Semoga dipermudahkan untuk aku n baby bertuah ni. Ujian MGTT pun aku dah ambik masa 28w, Alhamdulillah bacaan gula aku pun normal. Tak risau sangat dah dan tak perlu repeat MGTT, itu yang paling penting. 
Cuma tu jelah, berat badan ni pulak yang jadi masalah aku sekarang. Macam mana nak naikkan berat dgn minimal, takut berlebihan pulak bila dah naik. Huhu. Kalau nak dikira dari awal pregnancy (buka buku) sampai 30w berat aku dah bertambah 6kg dari 57.2kg ke 63.2kg..kire banyak la tu kan. Cuma bila kira by week je aku jadi turun 0.5kg utk 2weeks, patutnya kena naik 1kg for every 2 weeks. Hurmm ni aku dah pulun makan byk, jangan pulak check-up bln depan berdouble-double naik berat aku. Huaaaagrh.
Perihal baby dalam kandungan pun Alhamdulillah. So far dah 4x scan, termasuk detail scan kat private. Baby dalam keadaan sihat dan normal. Cuma part jantina agak mengelirukan sebab masa first doc nmpak boy, second kt KK doc cakap macam boy, third kt KK doc cakap girl n last buat 3d pn doc ckp girl. So mama pasrah nak, boy ke girl asal awak sihat sejahtera. Baju2 baby mostly inherit hadeem punye so obviously kaler kebiruan jelah, barang2 lain mcm barut, cadar, bedung, napkin etc inherit kakak Airis n Ayra punya so mostly girly. Hehe fair n square enough kot. Cuma mama saja menggigihkan diri jahit sarung bantal, comforter n tilam yang kaler neutral gitu. 
See u baby in 2 months time. Mama will wait patiently. Hihi.
Love u sayang
xoxo