wow tajuk gempak
 
Aku kagum lah dengan sape yang tak penah stress. Sebab aku manjang stress, pagi2 anak buat perangai taknak bangun mandi aku dah start stress, mane taknya start dari situ aku akan keluar rumah lambat, sangkut trafik jem n akhirnya sampai ofis lambat. Alamatnya nama aku akan naik kt bilik pengarah, di antara org yg selalu datang lambat. Boss aku tu strict tahu, jgn memain sama dia. Pastu mula la aku jadi tak keruan sepanjang hari, mane tak STRESS hidup mak.

Harini kawan aku pegi kursus pasal cara menangani stress kat tempat keja, aku teringin jugak nak join tapi apakan daya masa tak mengizinkan, keja menimbun. Itu pun stress jugak! So demi menangani hati yg rawan tak dapat pegi kursus maka meh kita sama2 enjoy gambar ni


Dalam ertikata lain, banyak cara untuk kita tangani stress. Yang menarik minat aku part TIDUR tu je..haha sebab aku suka tidur. Kalau tak dapat tidur yang cukup memang kita akan cepat stress kan??ke aku je yg rasa camtu? Sebab tu aku selalu tido awal, hahaha. MASSAGE tu pun best, alahai syoknye rasa bila org urut kan..aku susah cari tukang urut yang boleh ngam, aku tak tahan sakit, kebanyakan yg duk urut aku selama ni sakitkan badan aku balik, dia tekan urat sampai berhari2 terasa bisa nya. Huhu. Ada sorang makcik memang sedap urut, aku sampai terlena tapi malangnya dia dah xdatang sini pulak..dia dari Johor tak silap aku, dulu anak dia buka kedai kat Putrajaya so dia tumpang buat servis urut, sekarang kedai tu dah tutup so tak chance dah aku nk berurut dengan dia.

Lelain macam HOBI, MULTIVITAMIN, SENAMAN dan PEMAKANAN SIHAT tu aku tak berapa gemar nk buat, ade je halangannye haha. Aku suka masak, tapi suami dan anak2 aku bukan jenis pemakan, kadang membazir je. Aku penah join kelas menjahit, siap beli mesin jahit tapi akhirnya terkubur gitu jah. Hangat2 tahi ayam je aku ni. Senaman?? itu lagi lawak, aku join lah kejap aktiviti senaman kt ofis, sempatla turun setengah kilo kot dalam masa sebulan pastu aku dah malas, kat rumah pun beriya beli yoga mat lah, yoga pant set lah, seluar panaz lah tapi semua tu jadi tukun je dalam rumah aku. Macam mana lah tak stress aku ni, pemalas pun ye pembazir pun ye. Haihh.

So back to Islam, kalau rasa dah stress sangat tu bawak2 lah ambik wuduk, baca quran ke, solat sunat ke..lagi mudah kan??

till next time
Daa