Baru ade kesempatan nak terjah blog sendiri, lately aku jengah blog just utk catch up blogger lain up entry je, suka baca few blogs yang tak penah jemu mengapdate, bukan macam aku ni ibarat hidup segan mati takmau..haha
 
  Well sebenarnya banyak sangat benda yang aku nak story tapi taktau nak start dari mana. Tahun ni memang start dari awal banyakkk sangat dugaan untuk aku. Dugaan kecik2 tapi masih meninggalkan kesan dalam diri aku. Takmo la asyik citer yang sedih, meh kite story yg best2 je.

Last 2 weeks cuti CNY aku berkesempatan balik kampung dengan anak2. MrR macam biasa busy so kena tinggal, padan muka haha. Walaupun nenek aku dah takde kami still melawat rumah saudara mak yang lain, so budak2 ni dapatla sikit angpau, yeayy *lepas duit tiket korang* hahaha. Aku sambung cuti seminggu sebab in between tu ade cuti hari wilayah so ambik cuti straight sampai weekend terus. Dapat duduk lama sikit kt kampung terchenta gitu. Aku sempat melawat rumah kami yang disewakan. Penyewa kami tu sangat bagus, tengok rumah aku tenang je dh ade pokok2 kt yard, rumah pun terjaga bersih dan kemas, alhamdulillah sangat dapat tenant mcm tu. Sekarang dah ade persatuan penduduk so dah hire guard untuk jaga pondok keluar masuk, every rumah kena bayar rm50/month untuk guard's thingy.
 
Happy sangat dapat spend masa dengan family kt kampung, mak aku sekarang ni jaga anak2 adik aku so all the time aku jd babysitter la, best oii dapat kendong baby, lagi best sebab dua2 manja dgn mama Ida depa ni. Tetibe je rs nak baby sendiri ahahaha. Anak2 aku pun kemain happy la, duduk rumah landed, boleh mandi kolam almost everyday, kayuh gerek depan rumah, pegi rumah kawan2 sebelah, dorg tu hari2 cakap taknak balik Putrajaya. Haish. Time nak balik Sabtu tu jenuh la aku pujuk budak berdua tu, alhamdulillah dua2 okey n kami selamat sampai di Putrajaya dengan jayanya.
 
Rutin kembali seperti sediakala, anak2 pegi taska/tadika, makpak pegi keje. Bukan anak2 je yang bermalasan mak dia pun sama. Tapi tak sempat nak bermonday blues aku dah terkejut karen sebab minggu depannye ade Majlis bersama KSN, ohmai. Terus jadi huru hara keja sepanjang masa sampai ke malam. Even cuti hari thaipusam n weekend sabtu ahad pn aku kena keje..kesian anak2 mama asyik tanye kenapa mama keje huhu. Mak pasrah nak, gitu la bila belajar tak berapa pandai, terpaksa la jadi kuli..*cries*
 
Minggu tu aku memang agak stressed, dengan sebab keja yg tak pernah abis, dengan kena marah sebab org lain punye silap, orang tak bg komitmen pun kita yg kena bambu, lagi pulak tak sempat nak spend time dgn anak2. Aku teringat dulu2 kalau baca novel ke, tgk drama ke, akan ade kes anak2 terabai dek mak bapak yang terlalu sibuk bekerja. Biasa dalam citer gitu mak bapak tu keja hebat2, CEO ke Pengurus besar ke, pastu anak2 ni ade bibik yang jaga..sekarang ni nah ambik aku pulak yg jadi mak bapak gitu, we both memang sangat sibuk sampai anak2 terabai, cuma bezanya kami bukan CEO, kami bukan pengurus or boss tapi kami cuma pekerja bawahan. Anak2 kami pun takde sapa jaga, kami tiada bibik yg tlg masakkan makanan untuk anak2 apalagi yg boleh jagakan dorg kt rumah. Huhu. Sedih.
 
Sedih.