Salam tahun baru

Semua pakat pasang azam, pastu soalan klise azam tahun lepas tercapai ke idok?haha panas tu

Seingat aku, aku jarang pasang azam tahun baru, sebab yang dedulu punya target pn tak penah capai ie nak kurus!!hahha most ladies mcm tu kot semua asyik nk kurus tp kurus tu sgt subjektif sbnrnya. Aku sendiri pun xnakla kurus keding ala2 top model, cukup sekadar takde bonjolan menyakitkan mata n perut tak boroi smpai susah pakai baju kurung moden haha. Lepas bsalinkan Ayra bdn aku memang bulat cecah 62kg. Banyak baju takleh pakai, jeans apatah lagi tu yg buat aku nekad nk kurus sgt tu. Alhamdulillah by end of last year berat aku 54-55kg so utk tahun ni harap dpt turun ke 50kg. Kira azam la tu kan? Hihi

Aku harap tahun ni jgk aku dpat sampai ke korea, dah plan nak pegi dgn kwn opis harap2 jadilah..ptptn pulak kacau di tengah jalan so ape2 pn kena setelkan hutang tu dulu br boleh berjalan dgn aman. Family trip pn plan nk g terengganu harapnya menjadi la. Tahun ni taknak pegi byk2 tempat cukupla satu tempat tu je. Dahulukan duit utk byr hutang dulu. Ade lebih2 ujung tahun kita pegi la memane yg dekat. So azam kedua - holiday korea & terengganu utk 2017

Disamping tu jugak demi melunaskn hutang ptptn aku berazam untuk kurangkan pembelian online, xmo dah segala lazada, streetdeal, 11street bagai. Uninstall segala mak nenek Apps shopping tu. Baju anak2 pun sebulan sekali je beli. Ini tak tiap minggu aku g jualan aku belikan baju utk dorg. huhu #sindrommakmak. 

Bab makanan, aku nak lebih rajin masak utk anak2, kurangkan makan luar sebulan sekali takpe kot xmo tiap minggu. Masak pun kalau boleh nk yg healthy food je no more junk food or processed food yg unhealthy. Pastu aku taknak sentuh carbonated drinks dh, nak amalkan air kosong je sepanjang masa. #wishmeluck 😂😂😂

Rasanya tu jelah azam aku utk tahun ni, harapnya tercapai la..chaiyok2 ayda!!!