Ayra Batrisya at 2y1m

Lama tak citer pasal cik puteri sorang ni..haih semakin hari semakin mencabar melayan karenah mek Ayra sorg ni tau..kadang geram, kadang terhibur jgk dengan telatah dia..nama pun anak kan, marah-marah sayang je..

Sejak dia pegi taska ni alhamdulillah perkembangan agak baik, dah boleh baca doa makan, ABC, Alif Ba Ta, One Two Three, Satu Dua Tiga..kira dah lepas yang basic pun dah memadai utk budak dua tahun..Ayra pun dah pandai bergaul dgn kawan2, takde lagi dah jadi kera sumbang duk terpelosok sorang2 kt tepi dinding macam awal2 dulu..lega aku rasa..cuma sekarang ni pesen nk bawak barang ke taska, teddy bear tu boleh kata tiap hari nk usung, kadang tertinggal kt sekolah, esoknya bawak yg lain pulak..ade hari nk bawak biskut sebekas, ade hari bawak koko krunch sebekas ckp nk makan dengan tecer dilla..hihi bawak jela anak oii..yang penting kena share, jgn kedekut mkn sorang2..okey?

Ayra masih lagi pelat, kadang ade benda yg dia sebut aku tak dapat tangkap, tapi buat2 paham..masalahnya dia boleh perasan kalau mak dia ni berpura2, mula la nk marah sbb aku tak paham dia..haha berpeluh mak time tu nk pahamkan jugak..Ayra ni awal2 dulu taknak dekat dgn baby, tapi sekarang pantang nampak baby nk main, ade sepupu dia sorang baru 4 bulan kot, kemain suka lagi dia berkepit dgn baby tu..budak tu tido elok je dia p duk sebelah cuit2 muka budak tu..haih takkan nk adik dah kot Ayra..sabar dlu ye sayang..haha #lappeluh

Dua beradik ni ada time kamceng, ada time bercakar je kejenye..kakak Airis walaupun dah besar tapi taknak mengalah jgk dgn si Adik, maka terjadilah pergaduhan tolak menolak, tarik menarik..mak dah malas nk layan gaduh jela korang nak..kalau aku merajuk masuk bilik ke ape pandai pulak dorang berbaik, dan2 tu jugak Airis pujuk adik dia, n kadang Ayra pujuk si kakak..macam2 hal la korang 
 
Ni kes semalam, aku dah tak bagi dorang makan cekelat M&M tu, ambik simpan dalam peti ais, entah bila masa Ayra ni pegi ambik, pastu diam2 suruh kakak tlg bukakan n makan sama2..sekali aku terjah haa terkejut muka masing2..kantoi...haha

Si Ayra ni cerdik, dia tau kalau dia makan sorg kang kakak bising, so dia datang berbaik dgn kakak, suruh kakak makan sama..Airis ni aku kenal sangat, kalau aku cakap simpan untuk esok pulak dia memang pegi simpan dan takkan makan, tapi kalau adik ambik bg dia sama, dia pun balun sama la..atleast dia tau Ayra yg ambik, bukan dia..haha ade satu kes dia batuk so aku tak bagi makan nata de coco tu, si Ayra pulak jenis tak makan saman, kalau dah dia kata nak memang dia akan mintak sampai dapat, so aku bg dia tapi pesan kt kakak yg dia takleh makan sebab batuk..dia pun "okey mama"..tak lama pastu aku tengok dia dh suap adik dia, bila ditanya dia ckp "adik mintak kakak suapkan, bukan kakak yg nak"..aku tanya "abis tu kakak makan tak?".."kakak rasa la sikit" hahaha #tepukdahi  

Airis at 4y7m