Eii sakit pulak hati aku arini..terngiang2 je insiden lif ptg td..

Sejak2 aku duk rumah bertingkat ni lif dh menjadi transport utama,nk daki tangga smpai ke tgkt 7 memang takla..sambil dukung ayra pulak..kalau sorg2 kot gagah..*boleh kurus kot* ahahaha...

Lif ni ada pasang surutnya,kadang dua boleh guna,kadang satu ja..nasib xbaik semua xleh guna alamatnya kena menapak jgkla dh xda choice..tapi yg geram bila ada satu ja lif yg boleh guna,semua pn berebut nak naik especially waktu pg n ptg balik keja..ada jenis manusia yg xreti beratur/tunggu turn..org elok2 tgu nk masuk ikut turn dia selamba ja menonong tunggu depan pintu,dah org nk keluar pulak payah..haihh

Tapi yg paling aku tak tahan kalau ada brader yg muda lagi sihat pun berebut nk naik jgk..pulak tu nk ke tgkt 2 je..alahai bang xlarat ye bang..kerja kuat gamaknya dia..kita maafkan jelah,lgpn dia xkenal kita,kita pn xkenal dia kan..

Tapi tapi tapi insiden petang td lg menyakitkan hati aku..dh elok2 aku masuk lif,ada satu family paling last masuk,tetiba sign overload appear,boleh laki dia tu buat dunno..si isteri yg dukung anak n galas beg pulak yg mengalah,siap cakap kt laki "takpelah abg naik dlu,kang kitorg naik"..ntapi lepas tu pintu masih lg xnk tutup,ade sorg student pompuan pulak yg keluar baru pintu tu tutup..aku pandanggg je laki dia..sungguh tak bertimbang rasa..wth!!!

Aku perasan lately dh takde istilah gentleman dalam masyarakat kita..ade la kot sorang dua tapi susah nk jumpa..yg ada pun semuanya pentingkan diri sndri..ade kes aku tgk sorg kakak ni kereta dia rosak kt carpark alamanda,aku nk tegur tye rosak ke memang dh sah2 rosak sbb dia bukak bonet,nk pegi tolong mg aku xtau lgsg bab keta..puak2 lelaki yg lalu lalang pn buat tak tau je kt dia..ishh sampai macam tu sekali takde ke yg boleh bantu dia..takde ke lelaki gentleman kt situ masa tu..ayooo kalau la aku kt tmpt akak tu entah mcm mn la aku nk buat,yg ade pun tak boleh diharap..huhh