First day untuk Airis di tadika baru, n first day jugak utk Ayra ke taska..seriously mama yg over sampai tak lena tido memikirkan apa akan jadi arini..drama sebabak ke tiga pat babak..huhu betulla mama ni cengeng..

Beberapa hari sebelum ni memang dah berzikir kt adik, bgtau dia akan ke taska, jumpe kawna baru, tempat baru n cikgu baru..mulanya dia cakap taknak..lepas tu dh rimas mama asyik ulang2 cakap benda yg sama dia cakap "okey"..kakak pun sama, excited sgt dh tu nak pegi sekolah baru..so semalam suh tdo awal, senang je dia tdo..adik pn sama..

Pagi tadi adik bangun awal, mama terpaksa melayan dia dlu sebelum mandi..kakak request nk mkn pizza so gigih buat pizza pg2..baju beg semua dh tersedia sejak semalam taknak kelam kabut pagi ni, standby kot2 ada babak tangisan di pagi hari..haha mujur kakak senang bangun, mandi n breakfast sebelum ke sekolah

 
Kakak dah siap pakai baju sekolah, suruh papa ambik gambar..nanti mesti dia suruh hantar kat tokma tengok gmbr ni..senyum lebar sampai ke telinga
 
So pegi hantar kakak dulu memandangkan arini kena bwak tilam bantal, tecer cakap dorg punye stok tilam belum sampai so kena bawak sndiri dlu..masa sampai kat sekolah ni adik pun kalut jugak nak masuk, suruh bawak beg dia sekali padahal dia bukan sekolah kt sini..agaknya ms aku bgtau nk ke sekolah tu dia ingat sekolah sama dgn kakak kot..kakak masuk salam sekolah, mama papa n adik intai dr luar je..ms ni tengok dia senyum je..alhamdulillah lega rasa..masa ni jugak si adik duk ajak mama masuk..haha

Kami tinggalkan kakak dengan perasaan yang senang, tak risaukan kakak lagi..maklumla kakak kan dah besar, lgpn dia yang beriya sangat nk ke LC ni..masa dlm kereta si ayra ni duk membebel, nak masuk nak masuk..haha kelakar la adik..smpai kt taska dia nampak okey..siap nak ke tempat bdk2 berkumpul utk tgk tivi tu..berlegar2 dia sementara tunggu papa ambik duit n register masuk..maklumlah keputusan masuk kt taska ni dibuat minit terakhir..memang tak plan langsung nk masukkan adik kt taska sebelum  ni sehinggalah rabu lepas, call tanye owner taska n dia bgtau masih ade kosong utk 2 tahun, jam tu jugak tanye mrR boleh ke antar ke situ..bukan ape, pengasuh ayra sebelum ni mintak hantar lewat sikit since anak dia masuk tadika, so aku pikir kalau kt taska ni atleast sekali jalan je, sebelah ofis je pun..takdelah aku rushing sangat pg2..airis boleh papa nye hantarkan..
 

Setel pendaftaran aku hantar Ayra ke bilik 2 tahun, mula la dia mengeliat, seakan tau akan ditinggalkan...huarghhhh nangis terus, siap meronta..huhuhu hati ibu mana tak pilu kan..tapi papa nye cool je..aku ni tak boleh blah..hati fragile gitu,mula la nk nangis sama..aptb

Aku masuk balik konon untuk tenangkan dia..pastu aku pulak terlekat sama dh dia melekat je dgn aku..atlast cikgu dia dukung n aku cpt2 keluar..mg dengar la suara tangisan dia tu..aku bjalan ke opis dengan hati yang gundah gulana...sobsss dalam ms tu duk terfikir betul ke tindakan aku tukar ke taska dalam masa yang singkat macam ni..huhu rs bersalah pn ye jugak..masa ni la duk terfikir nk resign la ape la...haha poyo

Tengahari time lunch aku pegi skodeng lagi sekali, Ayra tengah tido..siap letakkan lengan atas muka..xdptla tgk muka dia *drama sgt maknya ni*..aku plan kalau dia tjaga masa tu aku nk bawak naik ofis je..try slowly bak kata omputih tp dah dia tdo so biar jela dlu..pukul 2 member aku pegi ambik anak dia, Ayra still tdo..hurmm letih menangis agaknye tu..sobss

Sekarang dh 4.30 ptg..takzabar oii nk pegi ambik Ayra balik...mesti dia tengah tunggu je maknye ni..ke aku yg lebih2..huaaaa