Hai semua..sy Airis Batrisya, umur 4 tahun..hobi sy adalah mengunjungi Pusat Beli Belah Alamanda Putrajaya, kalau mama saya tak bawak nanti saya demam..abaikan rambut saya yang kusut masai, adik saya yang namanya Ayra Batrisya tu suka buli saya, mama dah sikat rambut cantik-cantik tapi dia tarik rambut saya..tapi walau apa pun saya tetap sayangkan adik saya tu..

Saya nak cerita kat blog mama, dua minggu lepas saya demam panas, kena selsema dan batuk jugak..mama bawak saya ke klinik kesihatan, doctor bagi ubat demam, antibiotik dan batuk..saya makan ubat setiap masa seperti yang dijadualkan tapi masih tak sembuh..selang 3 hari Papa bawak saya ke Klinik Dr Najwa, doktor tukarkan ubat demam untuk saya, doktor bagi dos yg lebih tinggi..saya terpaksa telan ubat tu,walaupun rasanya sangat tak sedap..mama pujuk saya, kalau saya makan ubat nanti mama bawak pegi Alamanda, saya sangat suka..masa saya ke Alamanda saya sihat, terus tak demam..tapi lepas tu demam datang balik, saya demam masa sedang tidur, saya selimut badan dgn selimut frozen yang mama belikan kat karnival haritu..

Disebabkan saya masih tak sihat sepenuhnya, mama dan papa bawak saya ke klinik dr.Najwa sekali lagi pada hari Ahad, masa tu adik Ayra pun turut demam, maka kami berdua jumpa doktor bersama..saya dapat ubat demam, dan batuk sementara adik cuma dapat ubat demam..hari Isnin mama tak kerja, mama cuti jaga kami berdua di rumah..saya suka bila mama tak kerja, duduk rumah dengan kami berdua..tapi bila ada adik kat rumah saya tak dapat rehat, adik suka kacau saya, saya nak tidur pun tak boleh..tapi bila dia tidur mama tak bagi saya bising, mama suruh saya tidur tapi saya taknak..saya nak tgk upin ipin je..

Hari selasa (hari ke-9 saya tak sihat) mama kejutkan saya suruh bangun pegi sekolah tapi saya nangis taknak pegi sekolah, saya cakap saya demam tapi mama cakap bdn saya dh tak panas boleh pegi skolah..mama dan papa kena kerja so saya bangun mandi n ikut mama ke ofis mama..saya suka pegi ofis mama, boleh tgk youtube, layan citer upin ipin..tapi mama cuma bagi tgk youtube smpai pukul 9 pagi je,lepas tu mama dah nk buat keja..so saya buat homework..mama bawakkan buku latihan untuk saya tulis, tapi saya tak suka tulis abc,saya suka buat IQ activity, saya suka math..

Keesokannya saya terpaksa jugak pegi sekolah, dengan berat hati kaki melangkah masuk ke sekolah, lama saya tak pegi sekolah, saya pakai baju sekolah, rupanya semua kawan2 pakai baju biasa sebab sesi persekolahan dah tamat kitorg tak perlu belajar lagi..cikgu buat pelbagai aktiviti untuk kami sepanjang hari..tapi lepas bangun tidur badan saya kembali panas, cikgu cakap saya demam..lepas balik sekolah saya balik dan kena paksa makan ubat lagi..huhuhuhu saya tak suka ubat tu, pahit..lepas makan ubat saya kembali aktif..makanya keesokan hari saya kena pegi sekolah lagi..tapi haritu mama datang ambik saya awal, mama cakap cikgu bgtau mama yang saya demam..kesian saya kan

Saya paling suka hari Jumaat, sebab saya tau jumaat adalah hari terakhir untuk sekolah, sabtu dan ahad saya cuti so tak perlu ke sekolah..tapi yang saya lagi suka mama bawak saya ke ofis, mama cakap tak payah pergi sekolah..hureyy saya sangat suka..hari jumaat mama keluar rehat awal, mama bawak saya ke Alamanda untuk lunch..sebelah petang saya duduk di rumah dengan papa..tak boleh ikut mama ke ofis dah..

Hari sabtu saya ajak mama dan papa ke Alamanda lagi,,saya nak main bowling..memandangkan saya dah sihat maka mama dan papa pun setuju..saya bangun awal, mandi dan pakai baju yang mama sediakan..saya pakai sneakers sebab papa cakap nk main boling kena pakai kasut..malangnya bowling centre kt Alamanda penuh haritu sebab ada tournament, so kami berjalan2 je sementara tunggu lane kosong..saya request nk makan waffle aiskrim, mama cakap saya batuk tak boleh makan aiskrim so saya makan waffle dia je,aiskrim mama dan papa makan..mama order noah burger, saya tengok burger tu sedap so saya makan burger mama, suruh mama mkn waffle saya..haha lepas makan kami ke Parkson yang berwajah baru, saya tengok selipar frozen sangat cantik, saya mintak mama belikan..mama cakap mahal, selipar biasa je pun..tapi mama belikan jugak tapi saya kena promise untuk jd good girl..lepas kami beli barang keperluan rumah kt AeonBig kami ke pusat boling balik, tapi tetap penuh.saya berasa sangat hampa dan kecewa..saya nk nangis tapi mama pujuk saya, mama cakap nk bawak pegi tempat lain..mama ajak papa ke Warta Bangi jadi kami pun main la boling di situ..saya sangat enjoy, lepas main boling saya naik control car..best..

Hari ahad saya lepak di rumah saja, mama ajak saya buat muffin cip coklat, mama cakap boleh bawak ke sekolah untuk kawan2 sama..tapi tiba2 badan saya naik gatal2 merah..mama bawak saya ke klinik..masa tu papa kerja so mama sorang yang bawak saya dan adik meredah hujan, mama dukung saya sementara adik tunggu dalam kereta, mama tinggalkan saya di depan klinik pastu berlari dalam hujan untuk ambik adik pulak..kesian mama saya kan..lepas makan ubat saya terus tertidur, kesan ubat gatal yang doktor bagi..hari isnin saya tak pergi sekolah, saya ikut mama ke ofis lagi..dan seperti biasa tengahari mama bawak saya ke Alamanda lagi..tapi mama suruh saya promise, esok kena pegi sekolah tak boleh nangis lagi..okey mama saya promise lepas ni saya akan rajin ke sekolah..hehe