Salam

Excited nak abiskan story..arini aku mula bercuti (mc) untuk seminggu..rehat2 kan badan kt rumah..walaupun minda asyik duk fikir kerja kt ofis yg tak pernah siap tu..huhuhu

Harini jugak dh masuk hari ke-3 berpantang..sejak balik dr hospital aritu aku terus berpantang..semuanya secara ala kadar,semampu yg boleh..takdela pantang rigid sgt ala mak2 kt kg..aku still mandi air herba, mkn yg panas2, berstokin, n akan start berurut dan bertungku arini..alhamdulillah dipermudahkan dapat bidan urut yg boleh sediakan segala kelengkapan...aku jugak berbengkung,pakai korset elken tu je..hihi mudah

Bab menu berpantang aku msk sndri je..since mrR mg xdpt bantu bab masak memasak..dia dh boleh tlg handle anak2,cuci2 baju pinggan semua pn dh bsyukur..so setakat msk ape la sgt kn..bknnye berat sgt pn..aku goreng ikan guna kunyit hidup..potong2 halia goreng sekali...lada hitam aku sangai pastu mintak mrR tumbuk dgn garam,buat byk2 simpan dlm tepawe..tiap kali msk nasi aku cedok gaul dgn nasi..alhamdulillah itu pn dh memadai bg aku..

Untuk kali ni aku decide utk berpantang 2 minggu je, lepas tu aku akan jga dari segi pemakanan, elakkan mkn bnda yg sejuk dan berangin..bab bersama suami,seelok eloknya sebulan berpantang..n utk pregnant semula sekurang2nya 3x period..tp seboleh2nya aku nk kosongkn rahim utk 2thn akan dtg..nk merancang sehingga Airis masuk sekolah..

Actually pregnancy kali ni mg tak terduga..aku mg tak dtg period since bersalinkan Ayra..setahun lepas tu ade dtg sekali dlm kuantiti yg sgt byk..sebulan lepas tu xdtg..aku check upt negatif..berulang kali jgk aku check tetap negatif so aku anggap hormon belum stabil..bulan berikutnya pn sama..takde dtg jgk..cuma perasan ada brown spot mcm nk dtg period aku consider as period,2 hari cmtu dh takde..so bile aku duk cek negatif aku mg xjangka yg aku preknen..sampaila Isnin lepas aku rs loya lepas bersahur,aku muntahkan semua makanan...aku terdetik nk cek upt..bile cek mg tkejut sbb positif...hahaha..aku bkn ape,selama ni aku consume mcm2 jns ubat2an,nk kurus,nk ketat,nk itu nk ini..aku takut tindakan aku tu la yg efek kandungan aku..n smpai keguguran...nk nyesal pn takde guna,kami anggap tiada rezeki kami kali ni..mudah2an Allah akan gantikan dgn sesuatu yg lebih baik di ms akn dtg..amin