Sambung bab kecantikan lagi..semalam tak puas berceloteh lak rasa sebab dah ngantuk sangat..hahaha
 
Sekarang ni dah banyak salon muslimah yang menawarkan khidmat rawatan rambut/kulit kepala kan..tambahan lagi kt area klang valley ni mg banyak dah..kalau area Alor Setar tu takde byk rasanya..dulu2 zaman aku kecik asyik pegi kedai rambut unisex je, paham2 la ye taukeynye tu sape..pastu malas nk ke kedai mak aku je potongkan rambut..xdelah nk layer2 bagai, potong straight je..hehe
 
Pastu bila dah menginjak dewasa dah pandai pulak ke saloon, yg offer segala teknik perm,rebonding,highlight tu...mau siap duit je, dah nk potong pn RM15 ke atas kan..nk cuci blow ape tu lagi..mau siap rm30 sekali ke saloon tu..zaman study dulu aku penah beberapa kali buat teknik rebonding, lurus ko..suka la..ms tu pulak rambut panjang n lebat..macam model iklan you..ahakss pastu dah kawen ada anak takde tfikir dh nk rebonding2 sangat..rambut aku pn bukanla jns kerinting toing2 tu..
 
Baru2 ni terfikir nk buat hair relaxing, baca review kebanyakannya prefer relaxing compared to rebonding sebab lebih natural, still lurus tapi tak kejung..chemical pn xdela kuat sgt kot *hopefully*..maka mula aku menggugel salon2 yang offer harga berpatutan..mg aku prefer salon muslimah skg ni..nk org kita yg belai2 rambut ni..ceewah gitew
 
Jumpe la satu salon kt Bandar Baru Bangi, dari reviews mg recommended so dengan excitednya aku pn book online since kena appointment dlu katanya..tunggu punya tunggu takde respon dari pihak salon, aku book lagi sekali..pun sama, takde jugak respon..dia dh mention siap2 tunggu dorg call dlu..so aku pn dengan bendulnye tunggu jelah..frust tau sbb xdpt respon..oklah mungkin jgk dorg busy kn,salon dah glemer so ramai customer, tak heran la kalau hilang sorg pelanggan kn..haha
 
Disebabkan masih tak puas hati hajat tak kesampaian so aku gugel salon muslimah area Putrajaya pulak, jumpela satu salon kt presint 9, dekat je dgn rumah..lagii bagus ni..janji muslimah,no man allowed ms kita tgh sesedap dirawat tu..mula2 aku whatsapp je owner dia, tanye ade tak relaxing tu, berapa harga, berapa lama leh siap,dah puas ati aku set appointment di kala tu jugak,sejam kendian aku pn sampai di salon, pekerja dia dh siap tunggu.."oh akak yg nk buat relaxing tu kan"..giteww..
 
Salon tu kecik je, cozy place la siap ade beauty salon as well as hair salon..pekerja tak ramai, tp pelanggan boleh tahan jugak bersilih ganti..yg penting harga berpatutan, pekerja friendly, yg most important org melayu kita, bkn Chinese bukan jugak Indo..walaupun budak2 tu muda tapi nmpk berpengalaman..so aku suka haha
 
Tapi yang kurang best time nk buat treatment baru budak tu gtau aku,dorg takde ubat utk relaxer,yg ade utk rebonding..kalau aku nk buat relaxing dorg akan kurangkan masa steam n apply sekali ubat je..which is bagi aku merugikan sebab harga sama je..huhuhu end up aku bersetuju untuk buat rebonding jela...sob sobbb,,nasib baikla hasilnya tak mengecewakan aku...kalau tak mg aku banned terus dah salon ni..