Lama tak berceloteh..sibuk bebenor rasanya minggu ni macam lari tak cukup tanah *perumpamaan je tau* haha

So kita ambik ms senggang bsama anak2 tersayang..Airis mcm biasa asyik conquer tv, aku dh boleh hafal skrip drama 3 campur 2 astro ceria tu..suka nau dia ulang2 tgk citer tu..adehh

Ayra pulak like usual,menggeledah setiap pelosok rumah..takleh ade ape2 benda atas lantai semua disuapnya ke dalam mulut..puas pulak la nk korek2 mulut dia..ahaha

Aku sempat blogwalking..jengah blog kesukaan..baca blog filla, tgk dia pegi jepun..tgk blog elly,dia pegi europe tour..alahai bestnya...tapi dlm byk2 tempat aku plg adore n impikan nk pegi since kecik adalah negara jepun..sebab??taktau la..maybe sebab dr kecik org pgl aku oshin..so aku mcm perasan la aku ni mcm org jepun ahaksss

Ms zaman remaja aku sanggup kumpul duit beli cd koleksi drama jepun yg berkotak2 tu..drama plg aku suka drama beach boys..pastu ada drama teruterubozu..aku tak igt tajuk dia..drama tu kira hit la ms tu..lg ada cd great teacher onizuka..besttt sgt..ms tu drama korea atau kpop belum lg masuk malaysia..so aku mg adore pelakon2 jepun la ms tu..

Masuk degree pulak kn boleh pilih 3rd language,aku takde pikir panjang2 aku terus pilih kelas jepun..maka belajarla asas2 greetings smpaila ke part3,kire setiap part aku mst score A,plg koman pn A-..punya la minat kn..walau kanji tak pndai,takat nk ckp nihon-go tu reti la jugak..penah satu ms aku tserempak tourist dr jepun,aku ada keberanian greet dorg,dorg punya la excited sebab org mesia pndai ckp jepun..dh banyak2 dia tya langsung aku tak reti nk jawab ngeee

Aku penah ckp kt mak ayah aku,aku nk sambung study kt jepun..aku nk belajar architecture sebab aku nk jd architect..kira tula cita2 aku..tp bila aku survey2 ms tu course tu tak sesuai kt jepun..lgpn result spm aku cukup2 mkn ja so further kt malaysia jela,mana mak ayah aku nk cekau duit utk fees segala kalau aku xdpt scholarship kn..So punahlah harapan & cita2ku..sobss

Dah abis degree,aku konon2 nk mendalami nihongo,cita2ku dah beralih nk jd lecturer bhsa jepun atau jurualih bahasa..aku nk further nihongo kt jepun!!punyala angan tinggi melangit..walaupun result nihongo selalu A tapi aku tak pndai kanji or katakana..so angan2 tu jd mimpi di siang hari jelah..setakat tu je aku pasrah..

Tapi angan2 nk ke Jepun tu tak jugak terhenti, aku impikan nk cari mamat jepun,aku duk bayang kalau aku kawen dgn org jepun maka secara automatik aku dpt ke jepun..gila kn..semata2 nk ke jepun tu..ahaha kelakar bila pikirkan balik..

Tapi tulah kn,angan2 tu sekadar angan2 jelah..aku sedar aku hanya mampu berangan..ms zaman muda mudi mimpi semua sampai bintang..nk itu nk ini..tp kalau takde kesungguhan atau usaha manakan menjadi..huhu

Sekarang ni optionnya kalau aku nk pegi jgk ke negara matahari terbit tu kenala aku menabung..jalan2 makan angin dgn family..taktau la bila nk boleh tu..tabung pn belum nmpk batang idung..nk simpan atleast rm15k kot kalau bebetul nk pegi..haihhh

P/s:  arghhhh jelesnya tgk kak pilla dh smpai ke jepun!!!! *jeles positif punya tau*