Yeah akhirnya kami pilih brand ni sbg ssc pertama kami..baru je smpai semalam, excited buka n try kt opis..tak senonoh betul
 
its POGNAE...
 
Aritu kan kemain lg cakap nk pilih di antara Boba, Snuggbaby or Jumpsac, tup2 terjumpa pulak brand ni, terus mcm oowwhh ok, boleh dipertimbangkan ni..lg pulak byk good review tg brand ni,so lets try..
 
Saja survey2 harga, masuk website dia..tgk2 ade design yg sgt menarik perhatian, terus snap n WhatsApp mrR, kebetulan pulak mrR pun tgk benda yg sama sebab kwn dia pn br je beli ssc pognae ni..dah terus decide nk beli pognae without try dlu..ari selasa petang tu terus buat payment, rabu petang (semalam) dah sampai atas mejaku..yeayy
 
Tak menyabar nk try test, plan nk pegi IOI City Mall malam tu jugak..tiba2 mrR pulak ade oncall..terus cancel, habis menerai kt rumah jela..sobs..
 



Aya pandang2 mama semacam je..nk suh mama yg dukungkan le tu kn?
 
Selama guna CC, aku tak penah pun pakai, sebab aku rs sakit bahu..tapi ssc ni aku nk try jugakla..mana tau lepas ni aku leh kendong ayra..sebabnya ayra ni manja sikit dgn aku berbanding papa dia..maybe sebab bonding kuat hasil bf tu..kalau Airis dlu kn byk gune botol, so dia agak manja dgn papa berbanding mama..ape2 pn mama tetap sayangkan kamu berdua wahai Airis dan Ayra sayang..
 
Kenapa aku pilih Pognae ni?
 
1. MURAH...hanya RM290 untuk premium ssc ni..kalau plain lg murah..RM260 je
2. Made in Korea..originally product ni dari Korea n dibuat di Korea, bukan China..*aku kn sukaaa sgt Korea..ahahaha*
3. Comply SGS European Safety Standard..kalau nk tau ape tu SGS boleh gunakan khidmat encik google ye
4. Ade Head Rest, let say anak tertido leh attach head rest so dia tak terlentok atau tersengguk ke belakang
5. Ade Mesh Lining kt depan tu..buka zip tu dan baby akan dpt pengudaraan kalau panas
6. Ada hooded jugak tersembunyi di sebalik zip atas tu..kalau time panas terik boleh buka n pasang dgn cangkuk atas bahu kita tu
7. Nak tau lebih lg?boleh baca bwh sini
 
 
Dah, itu je nk story..belum ape2 dh berangan nk tukar Boba/Ergo bila Ayra dah semakin besar ni..sebab body panel Pognae ni kecik, yelah nk cater body org Asia..kalau Boba/Ergo/Madam GooGoo/Kindepack/Tula etc tu kn dr US/Europe so tentulah sizing dia pn berbeza..