Salam

Ececeh tajuk omputih kemain..haha

Saje nk story..mrR berkursus 3hari 2mlm...sepanjang aku pindah tinggal sebumbung ni rasanya ni kali pertama dia berkursus yg bermalam..maka tinggallah aku n airis berdua je..nasib baik la balik ambik airis, kalau tak aku membujang keseorangan la...

Semalam aku serius takleh tido..kejap2 terjaga..airis pulak ntah napa asyik menangis,naik cuak jugak aku..aku terjaga je tgk dia duduk sebelah smbil menangis..pastu aku ajak duduk celah ketiak aku br dia sambung tido semula..sangat sesuatu..ai is tak suka >.<

Adventurous jugak rasanya handle anak sorg2 ni (maklumla tak biasa) rupenye..petang semalam ms nk balik keje hujan turun selebatnya,aku redah jela mengenangkan anak duk menunggu..pastu boleh pulak terlupa touch kad parking sebab ms masuk aku ambik tiket,so keluar keta balik pegi touch kt pondok tu..kelam kabut betul la aku ni..dh setel ambik airis,otw balik tu airis bising cakap nk terkencing,gelabah aku suruh dia tahan dlu..smpai kt lif pn still riuh ckp "nak kencing...nak kencing'' haha kelakar smpai je depan umah dia cakap "mama cepatla..kakak kalut nak kencing ni"..terus melulu ke toilet depan,aku tgk seluar dia dh ade kesan sikit,maybe lama sgt tak tahan kot..hehe

Airis mg kakak-kakak sangat,dah pandai bawak diri..bila tgk dia sekarang ni mg jauh berbeza dgn baby dulu yg suke menangis tu..ms aku kemas2 baju dia masuk bilik, tanye "mama nk pegi mana?nk pegi alamanda ke?" pastu aku cakapla "takla..mama nk kemas baju ni...kita duduk rumah jela eh"...dia terus ckp "alaaaa......" pastu keluar tgk tivi..masuk balik bilik bawak fon,cakap kt aku nk cakap dgn papa..bosanla tu kn..hihi

Kalau ikutkan aku ni dah 36minggu lebih, so standby bile2 mase ajela nk meletop,harap2 bukanla dalam masa terdekat ni..tapi bile takleh tido semalam aku asyik terbayang sakit nk bersalin,aduh menyeramkan betul..pastu mula la pikir bukan2, macam mana kalau tetiba aku rs nk bersalin, kat mane aku nk letak airis..pastu mcm mn aku nk pegi hospital..ke aku nk antar airis kt umah pengasuh then drive ke hospital?ishh mcm2 aku pikir,serabut kepala otak..haha

Pagi ni aku boleh pulak tak sedar bunyi alarm,sedar2 dan 630..terus kelam kabut mandi smyg..baru gigih nk iron baju,setelkan susu airis,beg baju aku dh siap2 kemas..pastu kejutkan airis,boleh pulak dia takmo bangun..yelah semalam pn dia tak dapat tido mcm aku jugak..kesian dia..aku angkat masuk toilet, suruh kencing, cuci muka, gosok gigi baru dia sedar..nasib baikla dia tak cranky, elok je salin baju sikat rambut semua pastu kitorg pn keluar rumah..mungkin dia baru sedar papanya tak balik baru dia ckp "papa takde..papa work kn mama"...aku ye kan je...hihi

Esok baru mrR balik..rs tak lengkap bila takde dia,selama ni kn aku ni jenis manja,sangat depend pd dia..pegi keje pn berantar berjemput, bile semua dh sendiri ni mule la rs xbest..huhu tapi elok jugak aku belajar berdikari sikit, takleh manja2 sgt,semua nk harapkan dia..biar aku jd lebih bertanggungjawab..kalau tak ape2 sikit nk suruh dia buatkan..hihi teruk betul

p/s : abg cepatla balik...kitorg rindu....hikhikhik sila jgn muntah