Salam

Hi all

Today dah masuk 37minggu usia kandungan..dh lama rasanya tak berceloteh perihal hamil kali ni..yelah ms anak 1st dulu kn semua benda nk coret kt sini,smpai nak muak org baca *eh ade ke yg membaca entri ko tu .. :p*

Ekceli pagi tadi ke KK untuk rutin mingguan, antenatal check-up atau bahasa kg aku 'cek perut'..jumpa nurse je pn..Alhamdulillah pregnancy kali ni aku tak perlu jumpa doc setiap bulan mcm airis dlu,sebab aku tak declare pn pasal athma..so mg tiap bulan just jumpa nurse je..sebelum ni HB aku ok-ok je..paras 11 ke atas..tup2 arini boleh pulak drop ke 10.4..dah hujung2 ni HB buat hal la pulak,tak pasal2 kena refer doc..tapi MO biasa je kot sebab kt klinik tu jugak,muda lg doctor..cakap pn lemah lembut je,sempatla ceramah pat-lima minit psl bahaya anemia..ok mulai sekarang kena makan iron tablet pulak..sebelum ni mkn obimin sebiji je,itu pn liaaaat sgt aku nk telan..sob sob sob pasrah

Lepas jumpe doc, doc pulak mintak refer ke Klinik Kesihatan Presint 9 untuk buat ujian darah,dia duk sebut FBC..aku pn tak paham pebenda,sempat kerling tgk Full Blood C.... ape tah..aku ni jenis akur je..so marilah kita ke P9 yang terkenal dgn keramaian orgnye..huhuhu sejam jugak aku tunggu utk ambik sampel darah..lepas tu terus ke ofis..harap2 result positif2 ajela,janganla ade ape2 yg negative hendaknye..amin

Weekend ni nk ngajak mrR ke klinik utk scan baby,aritu last scan sebelum nk pegi Kuching @32weeks berat baby baru 1.7kg which is agak kecik (kata doctor la)..so dia suruh scan semula by 36weeks..memandangkan last week kitorg balik kg so tak pegi klinik tu...harap2 berat baby normal la walaupun berat mama naik 400g je since last 2weeks..huhu mungkin letih travel kot menyebabkan aku kurang selera makan, lgpn perut makin sempit, mkn sikit pn dah rs senak..huhu