Jalan yang kita sangka lurus tu tak semestinya lurus kn??jadi berhati-hatilah...

Ececeh tah ape2 pulak intro aku ni...takde sebenarnya nk cerita satu hal..

Sebelum ni (sejak tau preknen) aku tak penah risau psl pengasuh anak2 aku..sebab pengasuh Airis dah janji nk jagakan anak2 aku nan berdua itu..termasuk anak2 dia jadi 4 org..aku mg lega sgt bila dgr itu..ade kwn aku dh nk bersalin sgt pn still problem cari pengasuh baby,aku tumpang simpati sambil dalam hati aku lega takde masalah sebegitu..

Langit tak selalunya cerah..tup2 mendung di tengah panas terik, aku dpt berita pengasuh Airis dah tak boleh jaga both Airis n adik dia nanti..eh bukan nanti tapi start on the dot, dia tak boleh jagakan Airis jugak..aku mcm kena pelempang kejap,blank...kt mane pulak aku nk tinggalkan Airis ni sementara nk cuti bersalin?aduhhhh mg masalah..tp aku tak salahkan pengasuh Airis, dia punya masalah sendiri yang dia perlu hadapi..aku?carilah penyelesaian sendiri...pengasuh baru untuk anak2..

Maka satu malam tu aku tak boleh tido lena jgk..asal terjaga je aku pikirkan psl anak2,tambah2 lagi Airis..dlm tempoh 2 bulan nak hantar dia balik kg lagi..aku tak sanggup sebenarnya,sebab aku rasakan bonding antara kami semakin kuat dari hari ke hari..bayangkan kalau dia kt kg,aku pulak balik time dh dekat nk bsalin, dia nk bermanja dgn aku adik pulak dh lahir..acaner...kesian kakak Airis..ishh tak boleh bayangkanlah...

Minggu ni Airis terpaksa ikut mrR pegi opis,mujurla 3 hari je keje sebab kitorg ade family trip ke Kuching by Thursday..so balik bercuti kena cari tempat utk Airis..tapi buat ms ni kami sependapat utk anta Airis balik kg..selagi tak jumpe pengasuh atau tadika/taska yg betul2 fit utk Airis..semoga diberikan petunjuk dr Allah swt..