Salam..

Mari kita sambung bercerita...hari kedua di Kuching..kami keluar awal pagi menuju ke Jong Crocodile Farm..awal la sangat pukul 9 gitu baru kuar bilik..ahaha..singgah isi perut dulu kat Restoren Nasi Kuning (Indonesian cuisine)..boleh tahan sedap,harga pn sedap..seawal pagi aku dh sapu nasi ayam penyet,bukan ape takut lapar je sepanjang perjalanan..lgpn hari sebelum tu kn tak pekena nasi lagi,haruslah lapar nasi..

Setel makan terus menuju ke destinasi..smpai2 ngam2 pulak crocodile feeding time, kalut ke pond 2 utk menyaksikan sang2 buaya ngap makan..ape bende yg dorg hidangkan tu tak taula..rasanya mcam organ dalaman lembu..ke binatang lain?erkkk abaikan jom layan gambar













Lepas crocodile feeding time, ade ikan ape tah pulak feeding time,menuju ke pond 1 pulak..abis show kitorg just jalan2 sekitar farm tu..not bad..owh fee masuk adalah RM16 utk adult n RM8 utk children ye kwn2..airis pn kene bayau,jgn igt anak ko kecik nk pree aje..kehkehkeh













Next station, kitorg menuju ke Annah Rais Longhouse..not bad jauhnye tapi agak frust bile sampai takde ape sgt yg menarik pn..aku imagine rumah panjang mcm duk tgk kt tv tu..rupenye lain macam sikit,crowded giler rumah2 kt situ..







Lepas tu kitorg ke Semenggoh Wildlife Centre, tengok orang utan uolls...nasib kitorg mg baik,by the time kitorg smpai mg feeding time Orang Utan tu..so tak perlu nak masuk2 hutan,just wait n see kt perkarangan tu je..aku pn bukannya larat jalan sgt pn kn..tgk gelagat orang utan tu best je,hidup takde masalah kn..main2 je kejenye..









Dah penat melangut tengok Orang Utan, kitorg heading back to Kuching...petang tu just santai2 nak naik perahu tambang yg 50sen tu..mule2 aku cuak jugak sebab tak pandai berenang kan tp si Airis pulak yg excited nak naik..lgpn org ckp seberang sane tu byk kedai jual kek lapis n ikan terubuk..ade pulak foodcourt yg meriah kt situ..so marilah kita cuba naik..huuuuu takuttt oii

tah ape2 reaksi mrR..takut ke bang??

Airis pulak duk tak diam...hisshh

tudia makyong posing....ahahaha

tah ape kes duk buh tangan dalam mulut pulak bdk ni..


tengok tu...ade ke jolok kerongkong gitu

kuat pakcik ni mendayung..cayalah

Kat foodcourt tu aku pekena lagi mee kolok,sedap pulak bila makan lagi..hehe..membe aku order nasi ayam penyet special,mg special giler la..cuma RM10 sepinggan ko boleh dpt ayam seketul besar, sambal udang, ikan terubuk masin goring (separuh) dan telur mata kerbau..mg meriah tp sayang aku tak sempat snap dia dh ngap dulu...kitorg just jalan2 merasa kek lapis je aritu..rasa kt mira cake house, dayang salhah n afifi..semua rasa lebih kurang je tp pendapat aku mira lebih moist dari segi tekstur..sebelah mira cake house tu ade org jual ikan terubuk,nmpak fresh...murah lak tu so kwn aku borong yg 3 ekor Rm10...modal rm100 dpt lebih 30ekor dorg bagi..mg berbaloi...

Sebelah malamnye kitorg menapak ke Topspot, tempat yg aku idam2kan tu..dgn harapan dpt enjoy seafood puas2 la...tapi agak menghampakan, dhla kena mendaki tangga ke tingkat 4, sekali smpai tgk banyak gerai Chinese..kitorg pilih gerai no.25 sebab ade tanda halal walaupun mg Chinese yg serve masa tu..huhu..biarkan mrR n suami membe aku yg pilih menu sementara kitorg layan anak2..sekali dorg pilih 2 ekor ikan ; siakap msk sweet sour, jenahak masak 2 rasa, butter prawn, sotong goreng tepung, sup sayur dan pahat masak ape tah..bagi aku harga agak berbaloi dgn kuantiti tapi rasa amat mengecewakan..siryes aku tak lalu nk makan..suami membe aku lagila..terus loya n muntah bila sampai bilik...hahahhaa nak sangat mkn kt situ kn...ambik kau...

sebahagian hidangan kami malam tu..kelihatan sup sayur, butter prawn (yg tak berapa nk butter sangat), sotong goreng tepung, ikan jenahak dan pahat..ikan siakap belum sampai ms ni..total semua sekali drinks adalah RM140..mahal ke murah??
 
sekian untuk Day2...kita sambung Day3 pulak ye di next entry...daa