Salam

Dua tiga hari lepas adik aku ngadu..yg nama yg dah di-reserved utk new coming baby dorg telah dicilok org..n 'org' tu pulak bukannya org jauh, ipar duai sendiri!!aduhh kesian jugak bile dgr citer dia,tp apakan daya, 'org' tu dh bersalin dlu dan dah pn register nama tu utk anak dorg..frust la adik n BIL aku ni, sebab dh siap pakai system voting bagai utk namakan anak dorg nanti...anak first kn, boboi pulak tu (dalam family-in-law adik aku tu belum ade boy)..tup2 biras adik aku ni terbesalin dulu at 34weeks due to few complication..so taktau ape punca dia namakan anak dia dgn nama yg bdk berdua ni dh pilih..bukannya dia tak tau yg dorg ni dh sepakat nk letak nama tu...aku dengar ajela,tak tau nk pujuk mcm mn,tp yg pasti dorg kena la cari nama lain...seb baik tak bersalin lg adik aku tu..kalau tak mau gelabah cari nama anak..takpe dik,ade seminggu lg ni ko cari jela nama lain ye

Aku n hubby mg awal2 dh cari nama anak..nk namakan anak pn bukannya semudah ABC, kena tau ape pangkal ape penghujungnya, takleh main letak je pastu pgl nama lain..aku taknak gitu (seboleh-bolehnya la)..ms Airis dlu jenuh jugak memikir,kalau ikutkan mrR nk namakan Raisha Amani, dia dah siap catat kt buku nota dia..bila aku terjumpa buku tu kesian pulak rsanya kt dia,beria benar nk letak nama tu tp dia mengalah dgn mak aku, nk namakan cucu sulung dia dgn nama Iris,kami modified sikit letak pangkal A jadi Airis, pastu kami cari lg nama belakang **nak jugak 2** n dapatla Batrisya yg bermaksud cerdik,pintar,bijaksana..jadila maksudnye Bunga yang cerdik,pintar dan bijaksana..bg aku nama tu biar ada maksud,tapi taknak terlalu berat maksud nya smpai budak tak dapat 'bawak'..wallahualam..

Untuk anak kedua ni pulak,kami dh reserved kan beberapa nama both utk girl n boy..sebab tak dapat dipastikan lagi gender selagi belum lahir kn..ape2 pn yg pastinya mrR nak namakan anak dia Rizqi kalau babyboy, aku pulak planned nk namakan Ayra kalau babygirl..walaupun ade beberapa nama anak teman yg sama bagi aku tak menjadi masalah asalkn bukan dalam satu family, bukan ape kang panggil 2-2 pn datang..hehe..harapnya korg pn tak kisah kalau aku namakan nama anak aku sama mcm korg ye :p so kita just tunggu dan lihat sape yg kena...kekeke

Aku suka kalau nama anak-anak nanti dengar seakan-akan..contohnye mcm nama kami adik beradik,yg pmpuan semuanya bermula dengan Aida..so bile kt skolah cikgu dh boleh recognize, si Aida ni adik aku, or aku ni kakak kpd Aida tu..hahaha walaupun byk menimbulkan kekeliruan sebenarnya tp aku berbangga mak ayah aku namakan kami sedemikian nama..so kalau boleh aku pn nk mcm tu jugak utk anak-anak aku..dan kalau boleh semua nk pangkal A sebab aku, ayah, n atok aku semuanya pangkal A **dasar selfish** haha..kalau dari mrR nama dorg mg takde yg sama,so dia tak kisah sgt ape2 pn asalkan dapatkan persetujuan dia dulu..takdela aku nk belakangkan dia semata-mata nk penuhi kehendak aku..hehe kalau boleh babyboy pn nak namakan A,tapi mesti mrR nak letak pangkal Muhammad kn, aku redha jela...huhuhu