Salam..

**Abaikan blog layout yg masih messy..still under construction kata omputih..hihihih

Setelah 4 hari puas bercuti,arini baru masuk keje,setelkan laporan2 tahunan yg still pending..huarghhh tetibe je menguap..

Nak story sikit psl our short vacation ke Johor ms cuti CNY baru2 ni..lepas anta MIL dan SIL ke stesen bas kajang, terus kitorg gerak ke Johor..time 1130 gitu..on the way sangatlah jammed smpaila lepas nilai mcm tu br jalan clear sikit..nk keluar Selangor pn dh sejam lebih..bayangkanla pukul 5 baru kitorg sampai ke Kulai untuk check-in hotel..

Untuk percutian ni aku la yg book hotel, reason utama pilih area kulaijaya sebab nk dekat dgn JPO..ahahaha mg tujuan utama tu nk melilau kt JPO..area lain tak pandang la kononnye..kuikuikui..
Kitorg menginap kt Nouvelle Hotel..hotel baru, ok la facilities dia..harga CNY rm148 utk standard room..bolehlaaaa tapi yg tak boleh blah breakfast dia, ms aku tye katanya buffet breakfast, tetibe hari kejadian served breakfast lak..aku ambik set nasi goreng cina while mrR ambik English breakfast..serius tak sedap!!!sejuk dingin lak tu makanan dia..patutnya boleh serve panas2 sebab org pn bukanla ramai pn..huhhh kalau ku tahu baik stay kt Tune Danga Bay je..dh sah2 xde bfast..save lg

Hari ketibaan tu, lepas kitorg lepak2 mandi solat semua kitorg keluar menuju ke JPO..girang bukan kepalang la kn..org pn tak ramai sangat..duk baca blog org nk masuk butik itu ini kena beratur la ape,tp by the time kitorg pegi tak yah beratur2,leh walk in terus je..syok...1st day mcm cuci2 mata je dlu..usher yg mne bkenan..tp sembat jugak mrR rembat jeans sepasang, n memborong jgk aku kt poney outlet..harga kt poney tu same je mcm outlet kt equine park,cume lebih byk pilihan..levis pulak mg murah compare kt butik sekitar KL..itu yg mrR terus nak beli je..utk aku,nan hadoo...huhu

Lepas keluar JPO, kitorg gerak ke Pasir Gudang..boleh pulak mrR tanye aku mane tmpt mkn ikan bakar best mcm aku org JB kn..so aku pn start google engine,dptla satu tempat nama kg pasir putih..terus on navigation direct ke sane,ambik ms setengah jam gitu smpaila kt tmpt yg dituju..yeahh mkn ats restoran terapung uolls..mcm perkampungan nelayan gitu,best sgt lauk2 dia..plus murah..kitorg order siakap 3 rasa, sup cendawan, kailan ikan masin, udang kunyit, baru RM49!!mg boleh pegi lagi nextime..owh nama kedai tak ingat la pulak..hukhuk

Esoknye lepas check-out hotel kitorg gerak ke JB, nk cari kacang pool haji kt plaza larkin..thanks to navigation byk membantu,jumpe jgk plaza larkin..mule2 kitorg igtkan plaza tu attached dgn stesen bas n pasar awam larkin,jenuhla melilau cari foodcourt dia..rupenye bangunan opposite..aduhai lenguh kaki berjalan rupenye dekat dgn parking area tu je..berbaloi sebab dpt mkn kacang pool haji yg femes tu,sedap..kena la dgn tekak..cume still kenyang dgn nasi goreng cina Nouvelle yg xsedap tu..

Selesai makan, kitorg ke Kompleks Bebas Cukai lak kt stulang laut, beli chocolate je pn..pusing2 takde ape yg menarik..yg tak best kt sini duit aku kena telan rm8 kt mesin autopay..fee rm2 je,dh xde note kecik terpaksa masukkan rm10..nk masukkan coin takleh pulak..tup2 balance tak keluar..hampehhhhh geram di situ

MrR tu dari awal nk cari kasut jogging,pantang jumpe kedai kasut mst masuk nk ushar kasut nike or adidas,kt JPO sebelum tu takde saiz n patern yg dia bkenan...kt KBC tu pulak takde saiz..sudahnye kitorg pegi City Square pulak..last2 jumpe la sepasang kasut nike yg dia bkenan plus murah..after less tgl rm160+ je kot..senyum lebar la pakcik tu..kikiki..

Tghari kitorg plan nk mkn2 kt stulang laut tu,tp masing2 masih kekenyangan..beli KFC je..pastu lepak2 tepi pantai..syok jugak lepak,Airis smpai takmau balik..nk duduk situ..hehe tp mama ni tak sabau nk p JPO lagi..so dlm pkul 4 kitorg gerak ke JPO..babai JB,nextime kitorg datang lg pekena mee bandung kg majidee n lunch kt stulang laut k..

Ari Sabtu di JPO rupenye mg crowded giler,berbeza dgn malam sebelum tu..nmpakla org beratur sane sini..terutamanya outlet coach..nasib baik aku yg tawaf semalam,so takmau masuk dh..lgpn collection yg aku cari takde,yg ade pn off season,sale banyak jugak additional 30% utk selected item..tak banyak butik yg aku masuk,banyaknye tgk dr luar je..sebab dh tau tak mampu n tak minat dgn collection tu..ade jugak psg niat nk beli jam baru, masuk fossil 2kali tak jumpe jugak yg berkenan, kedai jam banyak kt sane tp semuanya takde yg aku minat tu..haila save duit aku...hihi last2 aku beli fragrance mist je kt Victoria Secret..sale RM129 utk 3 botol..grab yg mane ade je,ramai org ooo..yg penting dpt pure seduction,lg 2 botol aku ambik yg mne Wangi bg aku..nama lupe..last sekali masuk padini outlet, dptla rembat 4 lai blouse utk pakai sepanjang ngandung ni..harga ok2 je,lebih kurang kt KL je pn..

So itu jela kisahnye..lepas JPO kitorg terus gerak balik ke Putrajaya..percutian singkat, memenatkan tapi agak menyeronokkan...mrR, nextime kite pegi lg ye..i love Johor :p