Salam

Pagi2 aku dah serbu rumah orang..blog yg wajib aku ushar adalah blog kak filla dan kak elly..best sebab dorg rajin post entry,hampir setiap hari...harini baca kisah seram kak elly ms lahirkan anak pertama dulu...tetiba aku pn teringat kisah aku..

Aku bukanla nk bangga diri atau riak, tapi kalau ikutkan sejak kecik aku bukanla jenis penakut..rumah mak aku kn 2 tingkat..kami adik beradik termasuk mak ayah aku suka tidur kt bilik bawah je..kira ade 2bilik kosong termasuk family hall yg luas kt atas tu takde sape duduk..tmpt kitorg dump barang2 tak pakai..so tingkat atas tu agak semak dgn pelbagai barang..dulu aku suka bela kucing,dan ada sekor kucing betina yg sangat manja dengan aku,smpaikan nk beranak pn nak aku temankan..ada satu masa tu dia nk beranak kt tingkat atas rumah,ajak aku temankan pukul 2pagi time semua org sedap berdengkur..aku pn dgn perasaan belas temankan dia kt atas tu sorg2..mcm2 bunyi la aku dgr,nak pulak rumah aku tu sebelah tanah rizab kubur (kosong)..seberang rumah pulak ade masjid n tanah kubur yang berpenghuni..ms kejadian tu mak aku terjaga n rutin dia suka tgk anak2 dia tidur kot,dia check tgk aku takde kt tmpt tidur,ape lagi gelabah la beliau mencari aku..aku dr atas dengar jugak mak aku pgl 'kakak...kakak'...aku tak menyahut sebab aku igtkn aku bkhayal,kot2 la 'benda' tu yg usik aku..smpai mak aku pulak yg cuak igt aku hilang..haha..last2 aku turun tgk mak aku yg pgl..pendek cerita selama aku membesar kt rumah tu tak penah la 'benda' tu muncul depan mata aku..usik pn tak penah...Alhamdulillah...tp ayah n adik2 aku dah beberapa kali jugak terkena,smpai skg dorg mg takut..sekarang rumah tu kitorg buat kilang memproses makanan je i.e tmpat mak ayah aku memasak untuk berniaga je, kitorg dh pindah nk stay kt rumah lain..

Sampaila aku umo 20-an,aku study kt sri iskandar, perak..ada satu kejadian jugak kt kolej kediaman..biasalah kt hostel mg akan ada mcm2 perkara kn,tapi aku takdela terbawa2 sgt dgn cerita org..walaupun ms tu selang dia pintu dr bilik aku ada kes budak hysteria,pastu melarat ke kes polong etc tapi aku tak ambik port sgt,asalkan tak kacau aku...kdg2 aku baca jugak surah yassin,tapi most of time takdela rajin pn..suka lg bersembang merapu dgn kwn2 sebilik...penah satu ketika roommate aku lepak kt tangga (kebetulan bilik kitorg dekat dgn tangga menghadap kolej bdk laki..so tiap mlm duk kt tangga smbil sembang sambil cuci mata..hahaha) aku tak join mlm tu sebab rs tak sihat..jadi kebiasaan suka tarik tilam bentang tgh2 bilik tdo ramai2..aku tdo sorg2 je ms tu..tetiba rs mcm bdn aku dihenyak,kipas bilik tu rs kuat sgt smpai terbang2 kain langsir,aku rs mcm aku jerit pgl kwn2 aku tp suara tersekat kt kerongkong..aku kumat kamit baca surah al-baqarah (ayat kursi) then tak lama lepas tu aku pulih spt sediakala..aku terus keluar join kwn2 aku lepak n tak cerita pn kt dorg psl tu..aku pn lama2 lupa je psl tu..n aku still berani lg tgk citer2 seram kt tivi tu..tak pulak rs takut ke ape walaupun tgk sorg2 waktu tengah malam..

Hampir 3 tahun lepas, ms aku berpantang lepas besalinkan Airis, aku sekali lagi kena ganggu..ms tu aku sorg2 dalam bilik..Airis ms tu kena warded..aku pulak duk bersedih sorg2 dlm bilik..mrR ade kt ruang tamu duk tgk tv,mujurla bilik aku tu mg dekat je dgn ruang tamu..aku kena tindih lg sekali..nk pgl sape pn tak boleh..rs mcm terawang-awangan antara reality atau fantasi..sebaik aku sedar aku terus pgl mrR,kalau boleh nk mtk dia duduk je dekat2 aku..tp takdela aku ngada2 gitu..aku suruh dia duduk depan pintu je smbil tgk tv..huhu lepas kejadian tu aku terus jadi penakut tahap gaban..aku tak tengok dah citer2 seram kt tv..jgnkan tgk citer,tgk iklan pn aku dh taknak..kalau dgr cerita antu pn aku boleh2 nk elak..walaupun benda tu tak muncul depan mata aku, aku tetap rs keseraman dia..huhu