Salam..

Kebosanan bertapa dlm bilik sorg2..sejak kena kayap ni aku banyak habiskan masa dalam bilik keseorangan jela..nasib baik adik aku ade utk jaga Airis..kesian Airis xdpt beramas mesra dgn mama..dhla aritu kena tinggal kt kampung 2 minggu lamanya..balik sini mama pulak kena kuarantin dlm bilik..sob sob

Day-6..alhamdulillah dh semakin kurang sakitnya..kebanyakan rashes dh kering..tinggal yg besar2 je masih degil taknak kecut..ade jgk yg pecah mengeluarkan air bisa..aku pun tak pasti samada patut pecah atau kecut..asalkan hilang sakit bg aku dah cukup syukur..

Sepanjang sakit ni,aku rs bersyukur yg amat..bilamana aku boleh nmpk betapa diriku disayangi..ada suami yg prihatin,selalu ada dekat temankan aku..walaupun sakit tu tak kurang tp perasaan rs lega bila dia ada di sebelah ms aku sedang tanggung kesakitan..mak mertua aku pn bergegas datang sebaik dgr khabar aku kena kayap..cumanya beliau tak sempat nak carikan air penawar utk aku atas sebab2 yg tak dpt dielakkan..2hari mil memasak utk aku..2hari jugakla seluruh rumah kena berpantang sama dgn aku..mkn lauk bakar n rebus je..huhu terima kasih mak..
Lagi buat aku terharu,mak aku pun bersusah payah carikan penawar utk aku n tinggalkan keje2 kt umah dtg jaga aku...mak dtg bwk air penawar n daun ape tah utk ubatkan aku..yelah aku pn tgh mengandung,tak boleh mkn ubat2an sgt..terima kasih suami, mak mertua n mak yang tersayang...yes aku admit,aku mg manja n tak tahan sakit..even dpn mil aku merengek sakit..buat malu je bile difikirkan balik..haha

Sekarang aku dh semakin membaik dgn izin Allah..so far dh bermacam cara yg aku apply utk legakan kayap ni..alhamdulillah sgt2..harapnya dlm 2-3 hari lg aku akan sembuh sepenuhnya..amin

Buat semua yg membantu dan mendoakan,terima kasih diucapkan..sesungguhnya hanya Allah yang dpt membalas budi baik kalian..

P/s : buat mrR,i love u...thanks so much