Salam Jumaat..

Arini mood sedih..sob sob plus letih+sakit badan+sakit kepalaku..aduss

Semalam kitorg laki bini menghantar Airis balik kampong..seawall jam 5 pg dh bgn siap2 ke KLIA..nasib baik last minit dpt tiket flight murah dr Malindo Air..berbaloi2..*itu kendian punye cerita*..tapi flight dr KLIA smpai ke Penang je,kalau nk landing Alor Setar kena naik dr Subang,jauh sgt rsnya pg2 nk kuar umah..mahal lak tu..so kite landing Penang jela k..Mak Ayah pulak yg kena bersusah payah pegi ambik kitorg kt airport Penang lak..tenkiu mak ayah..love both of u sooo much..

Lepas dorg pickup kt airport kitorg lepak2 kt pantai batu feringghi dulu bfore balik ke Kedah..malamnye pkul 11 kitorg berdua *without Airis* naik bas ekspress balik semula ke Putrajaya..lalu bermula lah drama airmata..sob sob sob

Aku tak pasti kalau ade ibu2 lain yg tak sedih bila terpaksa berjauhan dengan anak..lebih2 lagi yg masih kecik mcm Airis..pastinya korg semua pn akan rasa perasaan yg sama kalau berada di tempat aku kn?tapi bak kata pepatah "berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul' aisehh sempat berpujangga gitu...pendek kata sapa yg tak penah alami takkan penah tau perasaan sebenar perpisahan itu...aku tgk suami aku pn cool je,yela laki kn xkn nk tunjuk depan2 aku kalau dia sedih nangis2 pn...dalam hati tak sape yg tau,hanya Allah yang Maha Mengetahui..

Tapi aku redha perpisahan sementara ini, aku menangis sampai bengkak mata pn bukanlah sebab aku tak sanggup berpisah dengan Airis sedangkan aku sendiri yang buat pilihan ini..tapi sebab aku kesiankan dia,bilamana dia celik mata keesokan harinya pasti akan cari mama n papa..aku rs bersalah yang teramat sangat sebab tak dapat jaga dia mcm ibu2 yg lain tapi apakan daya aku..2minggu jugak tu kitorg akan tinggalkan dia bersama Omma n Wan kt kampong..tapi aku pasti Mak.. Ayah aku akan berikan layanan terbaik sepanjang Airis di sana..yelah cucu sulong kn..

Actually ni dah kali ke3 aku tinggalkan Airis, first masa aku berkursus 3minggu kt Melaka..ms tu Airis masih kecil..belum pn setahun...merana nya jiwa aku rasa masa tu,rs mcm xdapat teruskan kursus n nak lari balik je...tp Alhamdulillah aku dh pn disahkan perkhidmatan sekarang berkat kesabaran itu..kali ke2 kitorg tinggalkan Airis sebab pengasuhnya bercuti..2minggu jugak rasanya, eh ke aku yg lupa..itu pn menangis hampir setiap masa, sampai encik suami pn xlarat nk pujuk dh...dia biarkan je aku layan perasaan...

Kali ni, alasannya lebih munasabah kot,pengasuh Airis cuti bersalin woii,kalau boleh dia nk cuti 2bulan,aku rs xsanggup kot n tinggalkan Airis selama 2 bulan kt kampong,mau gila aku dibuatnya,..so aku buat keputusan utk anta Airis setengah bulan  (November) n antar balik pertengahan Disember..so sebulan jela aku bg pengasuh dia rest..lgpn pengasuh Airis ckp boleh anta Airis bln 12 coz adik ipar dia ade boleh tlg jagakan Airis,dia kn dh besar senang nk jaga..Alhamdulillah..so hujung bulan ni kitorg akan ambik Airis, bwk dia sama2 dgn maksu Pikah, mintak maksu yg jaga Airis kt sini pulak,..kn time cuti sekolah tu..

p/s : kalau korg kt tempat aku, sanggup tak berpisah dgn anak korg??