Salam...

Cer baca betol2 tajuk..pengajuk tau..bukannye merajuk..eh same ke?takla..tak sama...Airis ni boleh dikatakan bukan seorang yg cengeng atau kuat merajuk, kalau ape2 dia nak kite takleh penuhi just ckp elok2, inshaa Allah dia ok je..xpenah lg la ngamuk2 guling2 ats lantai ke ape..cume ade ketika dia mls nk jalan atau mogok dia duduk ats lantai mtk didukung *itu pn jarang2*..

Yang nk story arini adalah Airis ni suke mngajuk dialog atau skrip drama/iklan/kartun..terutamanya Upin Ipin kesayangan dia tu..smlm kn guruh kilat, so xdpt tgk astro..aku bukak je pvr,cite yg dh record,memandangkan Airis nk sgt tgk Upin Ipin so layankan je..yg ade pn 1 episode je,yg lain Papa dh padam..hukhuk so kena ulang2 yg tu jela..masuk kali kedua ulang dia asyik sebut "haa..nk ke mana tu"..dgn nada yg comel..aku mcm heran 'huh??' pastu smpai part kak ros ckp gitu kt adik2 dia..barula sedar yg si Airis ni duk ajuk dialog kak ros..ahahah kelakar..

Lepas tu pulak dia dtg kt aku,smbil pegang lutut aku *masa tu aku duduk kt sofa* sambil ckp "ala bolehla opah"..aik mama jd opah lak??terus teringat cite Upin Ipin lg,sah anak aku suka mengajuk..dgr sekali je pn dh boleh ajuk...

Lg iklan susu ape ntah yg ade dialog "sayang mama"..stat je iklan tu dia dh dtg peluk aku,ckp sayanggg mama..wahh pastime dgr terharu gitu,pastu baru tau dia cilok dialog iklan..hahaha

Semalam punya story lg,aku berdua je ngn dia...katanya nak susu,"mama pegi buat" amboii mengarah ko ye nakk...dh aku buat susu nk baring tilam pulak,suruh dia ambik bantal dlm bilik sebab nk landing kt hall je kn..

M : Kakak pegila ambik bantal dalam bilik
A : Mama pegila ambikk....
M : Kakak kan pandai
A : Mama kan pandai...
M : Kakak kan rajin
A : Mama kan rajin.....

dushhhh cair qowh dgn suara manja n comel tu...TERpaksa la mama bangun nk ambikkan walaupun sebenarnya mama mg malas...hahaha

p/s : lepas ni mama pasti rindu kamu sgt2 wahai Airis Batrisya ...bunga yang cerdik dan pintar mama