Pages

Saturday, July 13, 2013

Sabtu yang panjang

Assalamualaikum wbt

Salam 4 ramadhan..mst ramai yg duk sibuk msk time ni kn..aku pn nk berbelog setelah hari yg panjang..fuhhhh

Start 430 pg td smpai skg belum sempat lelapkan mata..ade je yg tak izinkan..after sahur baru je feeling2 nk kemas dapur yg dh lama xdikemas..5minit gitu airis dh bunyi2,udah bgn anak dara tu alamtnya mama xleh wat keje la...

Layan dia main kejap..papanye pulak ade kes kena pegi keje..lantai pn xsempat sapu..airis ni bkn jns suka tgk umah kemas..suka sepah2..kita kemas depan tgk blkg dh sepah semula..dia tgk mne kite simpan brg kt situ jugakla dia buka keluarkan balik..xlarat mama tempik smpai sakit tekak..huhu

Kul 11 gitu dia tdo balik barula ke dapur semula..niat di hati nk bikin cheesekut yg femes sgt tu..tp lupe beli cream crackers la pulak..sudahnya buat puding caramel gula hangus je..hehe..

Kul doblas suami balik ajak pegi pasar borong selangor kt seri kembangan tu pulak..beli segala mak nenek bahan utk msk arini n esok je..weekdays kita tapau je ye bang..ramainye org ya rabbi..semua pakat semangat nk masak kekdahnya

Balik pasar trus aktiviti siang menyiang smpaila memasak..menu arini tomyam ayam,udang goreng kunyit,kailan ikan masin,sup fishball utk cik airis,n telur dadar..cukuplah kn..air pulak jus tembikai uolls..kerlass mak dh 3hari bikin jus tembikai..tekak pn perit dh rasanya..ok arini last ye bang,esok kita mnum air lain..bukan janji tp pasti ahaks

Setel msk kul 4 td..baru je landing ats sofa,ujan turun selebatnya sekali guruh dentum dentam maka terjagalah cik airis dr mimpi dia..mama jugak yg dicarinya padahal papa ade je sebelah duk tdo same..alahai anak mama br nk rehat nak..

Skg ni dh kul 7 tunggu nk goreng telur dadar je..saje xnk goreng awal sejuk tak sedap..huhu suami pulak keja lg mlm ni..letih la mak nk oii..hall umah ni mcm kapal pecah dah..pg td kemas ptg kemas mlm lg nk kemas..adoyaiiii nasib baikla aku tak jd surirumah sepenuh masa..mcm gini punya gaya esok haruslah ke opis..balik ptg tgu berbuka je kn..huhu

P/s:kos bahan mentah RM60 nk msk utk 2hari je..semalam aku beli lauk paru,siput sedut msk lemak n keli goreng sambal baru RM9!!!!

No comments:

Post a Comment