Tabung AA

Monday, March 11, 2013

Warna warni Kehidupan

Assalamualaikum wbt

Last week ai n family balik kampung..ambik cuti 4 hari start hari selasa..sape yg tak suke balik kampung halaman terchenta kan??mestila seronok hihi..seperti biasa kitorg akan singgah Baling dulu, rumah hubby..stay smpai khamis baru balik alor setar..dalam perjalanan balik ke alor setar, ai dpt panggilan telefon kabarkan pemergian nenek..huhuhu sgt sedih n ralat sebab xdpt jumpe..dh lama sgt rasanya xjumpe nenek yg kitorg pgl amma..huhu walaupun amma berlainan agama tapi mendiang merupakan ibu kandung mak ai,means nenek kandung ai..masa CNY baru ni ai xdpt balik,mendiang kirimkan angpow utk airis,rindu dia kt airis asyik tanye mak je bile kitorg nk balik...sangat kesal sebab kitorg xbalik aritu..huhu

Sabtunye majlis pertunangan sepupu ai (sebelah ayah)..majlis sederhana meriah tapi geng rombongan datang 12 buah kereta..mak aii punye la ramai..dalam ramai2 sepupu ai yg paling tua (oppsss tua ke) so ai pulak yg ditugaskan utk sambut tetamu n layan dorg..hidang makanan etc..aiyoyo boleh pulak baju yg ditempah khas utk majlis tu sendat time nk pakai..mase try ok jer...huhh dasar menternak lemak betol la ai ni..huhuhu hantam ajala labuuuu

Sory entry kali ni xde gmbr..xsempat nk upload sekitar event tu..hantaran semua mak yg sediakan termasukla hidangan hi-tea utk petang tu..ai cume setelkan 1 bekas hantaran yang xcukup je..kalau uol tak tahu, adat di kedah utk majlis pertunangan kitorg hanya akan bagi makanan/manisan sahaja,xde pakaian/barangan etc..so kena pelbagaikan 11dulang hantaran dgn makanan/manisan mg fengsan la..ape sgtla nk letak kn...huhu ai sponsor tart telur+tart nenas+tart blurberry je dlm 1 bekas..yg lain2 ade org lain sponsor..ade wajik, bahulu ikan yg besau, coklat, buah2an, kek, halwa, pastry dsbg (lupe ape lg dah)...

p/s : Al-fatihah buat wira-wira negara yang terkorban dalam op daulat di Lahad Datu, ai doakan keamanan negara kembali seperti sediakala dan ucapan takziah kepada keluarga mangsa..sesungguhnya berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul...

2 comments:

  1. waa...ada darah chinese rupanyaa..besar dah Airis kan..:)

    ReplyDelete
  2. Aah le myra..my mum purely chinese..airis dh besar la..makin banyak ragam hehe

    ReplyDelete