Pages

Tuesday, September 18, 2012

Update airis 11 bulan

Anakanda kesayangan hamba dh jejak 11 bulan arini..cepat je ms berlalu,igt lg saat2 contraction n ngilu jahitan tu..huhu..anak mama dh besar,pejam celik pejam celik dh jd anak dara..huhu
ok tanak citer byk,arini airis batrisya demam..langkah bulan baru kot..

1. Berjalan
Airis masih belum boleh berjalan hokeh..ramai yg tegur 'aik xboleh berjalan lg ke??' ai senyum ajela..dh budak tu xboleh lg,xkn ai nk paksa pulak..skg ni dia nk berdiri,meniti kt sofa tu je..rasanya airis ni jns penakut,dia takut jatuh kot..tp yg syoknye kalo pegi taman nk je dia turun bawah xnk bg mama n papa dia dukung,bajet boleh jalan sndri..jenuhla mama n papa duk pegang tangan tatih dia pulak..harap2 injak satu thn nt airis dh boleh jalan sepenuhnya..

2. Merangkak
Airis mg xmerangkak dah agaknye,xde tunjuk ciri2 nk merangkak langsung..terus nk duduk n bgn berdiri aje..kalo tak merangkak pn xpe kot,xdela jenuh mama nk sental lutut nt..hihi

3. Makan
Airis dh boleh mkn nasi..so kdg2 bile kt luar ai suapkan nasi je,letak sup kosong sikit,ikan goreng sikit suap..abis satu mangkuk jugak kot..hihi

4. Gigi
Gigi geraham kiri dah ade satu..skg ni nk tumbuh belah kanan lak kot..gigi susu atas dh 4 btg, bawah 4 btg...itu yg kire nk menggigit aje,yg selalu jd mangsa tentulah papa nye..ngeee

5. Bercakap
Airis ni mg anak papa..mulut riuh mcm papa..ms open house kitorg aritu dia mg ramah sgt sapa tetamu yg dtg,smpai xnk tido..kire nk main je..tambah pulak ramai yg datang sebaya je ngn dia...kalo masuk lif pn bile terserempak dgn baby dia akan memanggil2 smpai org tu toleh n main dgn dia..dh pandai pgl mama..papa..nk nenen..nk mamam..taknak..naknak..lancar je mulut dia






2 comments:

  1. Alololo comel Airis..tak pandai jalan lagi ea...takperla syg..slowly2 ea...tapi awk dah pandai sebut mama papa..bagusla tu...Syahmi tak pandai pon sebut mama n ayah...asek2 dadada..atataa..ntah pape je la dia sebut tuh..

    ReplyDelete
  2. Hihi airis ni mulut mg laju..kaki slow sikit..syahmi cpt boleh bjalan kn,mayb sb tu lmbt sikit bckap nye...mcm org tua2 ckp kalo dpt mulut dulu kaki kemudian sikit or otherwise..

    ReplyDelete