Tabung AA

Thursday, March 8, 2012

Bila org xreti bersyukur...

Pagi td PM ade umumkan berita baik buat penjawat awam..sebenarnya mg dh lama para penjawat awam (terutamanya kt opis ai ni) duk tunggu2 utk dgr berita baik..siap sediakan 3 bas utk ke PICC..hehe tp ai xikut pn,kena jaga opis kekdahnye...huhu
So dgr2 dr live tv jela..alhamdulillah gaji kitorg akan naik 13%..cara pengiraan ai xpasti tp cukup membuatkan ramai yg tersenyum lega..bkn ape,dgn kos sara hidup skg ni yg makin bertambah mg molek sgt kiranya gomen up-kan gaji kitorg2 yg berkhidmat utk negara ni...nak2 lg 'kami' yg merupakan pemungut hasil utama negara okey..patutnya bagi bonus utk 'kami' nie heheh..
Tp dalam pada duk dgr kalimah 'alhamdulillah' tu tak kurang jugak kedengaran keluh kesah para pembangkang tegar yg pd ai tidak tau bersyukur dgn apa yg diberi...ade je yg xkena..dorg ni bkn kata naik 13%,kalo naik 100% pn belum tentu bersyukur..yg tau nk komplen n kutuk gomen je..xpaham tol la ai..yg heran tiap bulan makan gaji gomen jugak..balik dr PICC duk melepak ramai2 lawan kutuk mengutuk,keje xjugak jalan..haihh manusia2...org cmni mg xkan pernah puas selagi tokoh kebanggaan dorg tu xdapat jd PM..lantak korg la..tp jangan nk memekak kt depan WS ai leh x?pegi lepak jauh2 la nk bgosip panas pn..

No comments:

Post a Comment