Baru 6 hari di tahun baru, macam-macam dah jadi. Haih.
 
Kes PTPTN aku tak berkesudahan, niat nak g setel tunggakan rm7k terbantut dek kerna tunggakan keseluruhan khabarnya bukan 7k tapi 19k. Aku call dorg tanye macam mana kalau aku setelkan 7k tu dlu (akaun degree) dia ckp boleh je bayar tapi nama aku still dalam tindakan undang-undang sampailah aku setelkan tunggakan 19k tu. what-the-tuttt aku rasa nak carut je, tapi kutahankan jua. Nak bertekak pun takde guna, budak tu pn hanya pekerja yg ikut arahan. Cuma aku kesal dengan sistem dorang, kes aku ni bukan kes terpencil, ramai rupaya yg jadi macam aku. Start convert Ujrah tahun 2011 tapi surat arahan potongan gaji kt majikan 2008-2018 (10 tahun je). Sudahnya yg 2008-2011/2012 (kes aku) kena setel lumpsum sbb dikira tunggakan. Kawan aku langsung tak pernah buat ujrah boleh buat penstrukturan semula start 2015-2035 lantak ke 20 tahun sebab nk kurangkan monthly installment. Aku ni dah daki ke pejabat, tepon 2 kali semua cakap tak boleh buat. Cehh. Lantak p la, aku dah buntu mana nk cari duit tu wei.
 
Then semalam kes terbaru kereta aku nan satu tu pulak kena hentam belakang, benda nak jadi bak kata orang. Dugaan betul lah. Masalah bunyi2 tu pun tak setel lagi ni dah tambah bumper rebeh n kemek/calar pulak. Aku ni memang dah duk serabut pasai ptptn bertambah serabut pulak dengan hal kereta. Walaupun remeh tapi tu dah tambah menyesakkan kepala aku, Haih.