Arini buat pertama kalinya bawak si AA tgk wayang!!aku ni dah rupe nk bawak anak pegi berperang,risau je rasa dr mula2 plan nk tgk wayang tu..mana taknya,si Ayra tu bukan boleh dijangka mood dia..kena dia melalak dlm panggung tak ke haru..dahla tiket mahal kemain skg ni..last aku tgk wayang citer Paranormal Activity,ms tu Airis pn belum lahir..rsnya harga tiket rm7..skg ni hambek sorang rm13.50..haha nampak sgt lama benor dah tu meninggalkan panggung..

Sekarang ni mudah sgt nk beli tiket, masuk je website GSC, beli tiket online..tak payah nak beratur panjang2 kat kaunter tu..nanti ade express counter khas utk e-payment boleh pegi collect tiket kt situ..tak pun selfprint tix nt dorg scan je kt pintu masuk..aku yg dh lama sgt tak mkn popcorn gsc tu beli jugak e-combo utk popcorn n softdrink..pun sama save masa beratur pnjang..terus ke express counter utk collect popcorn n drinks..yeayy 

Actually Airis la yg semangat sangat nk tgk wayang ni..masa kt kg dia tanak balik putrajaya aritu si papa pujuk ckp nk bawak tgk wayang,citer boboiboy..seronok la dia..walhal wayang pn tak penah tau cemana..bila aku slowtalk ckp panggung wayang tu gelap, skrin besar, sound sistem kuat dan dia cakap takpe kakak berani..lepas tu ade jgk dia tye kenapa panggung tu kena gelap mama?kalau cerah tak boleh ke?haha cuak la tu kan..

Aku pilih tayangan jam 12.20pm, seawal jam 7pg Airis ni dh bangun, kalut nk p tgk wayang..sampai marah2 papa dia tak bersiap..celah tu jugak la papa dia oncall, duk ulang tanya aku bila papa nak balik ni wayang dh nk start..haha kalut la kakak ni..smpai kt Alamanda kitorg plan nk lunch siap2 dia dh taknak makan.
berleter kt kitorg nk makan dlu la apa la..adoi sabaq kakak oii..tak lari kemana boboiboy tu..haha

First time masuk panggung,excitednya muka budak berdua tu..si adik tak paham apa pn..tp bila wayang start dia pulak yg kusyuk lebih..kakak kejap je excited pastu mula la buat hal..mula2 tumpahkan popcorn..pastu nk kencing..pastu nk ayam goreng..pastu nk p main car..jenuh pujuk pulak tunggu smpai abis citer..aku pulak yg layan movie tu..best pulak tgk citer katun..kagum n bangga anak malaysia boleh buat filem animasi macam tu..haha