Since last friday aku tak sehat, mula2 kena serangan gastrik, acute gastric namanya sebab dh lama tak kena tiba2 je kena kan..kalau dulu zaman sekolah smpai remaja mg yes,aku ni chronic smpai penah admitted, rasa sakit sampai pengsan..mujur masih bernyawa..ms tu yg aku tau nangis je,sebab tak tahan sakit..manja hehehe..
 
  Siang tu mg aku off, tak masuk ofis, pagi2 dah wasap boss ckp MC padahal tak pegi klinik lg pn..satu hal yg buatkan aku malas nk ke klinik, aku mual2 n muntah2, nk tunggu berejam kt klinik tu jenuh duk tahan muntah..mrR pulak keja, anak2 dh anta ke sekolah n pengasuh so aku rehat je kt umah..rehat pn atas nama je, kalau time sihat bolehla relax2, buat house chores..ini ape pn tak boleh...baring je..tdo pn xlena..dh terlena ade pulak incoming calls dr ofis, tye itu ini..haishh
Malamnye baru aku ke klinik, bsama anak2, kebetulan dorg pn selsema since jerebu melanda ni,beli ubat selsema dr farmasi je tp xjugak sembuh..last2 pegi klinik jugakla..mintak MC doc pn terkejut yelah malam dh baru nk mtk MC..seb baik doc bagi..kekeke
Esoknya dh rs sehat sikit, gatai nk berjalan2..pegi ke Genting..mula dh malas tapi Airis duk menagih janji si Papa..tulah sape suruh janji dgn dia..dia igt tau, selagi xbawak selagi tu duk tanya..sama kes dgn byrn Astro, aku ckp dia xleh tgk Astro sbb Papa tak bayar bil smpai ke sudah dia duk tya Papa bila nk byr bil Astro..hahah gasak..berbalik citer ke Genting tu takde ape yg menarik pn, kitorg pn xde main ape..jalan2 semata, pastu makan..lambat pulak lunch haritu,balik mlm aku terus flat balik..agaknya perut masuk angin, pastu p mkn ns goreng kg ade letak kangkung,mg pantang toknenek tu,adehh
Ahad aku terlantar balik..tak larat giler..tekak pn dh mula rs sakit2..mcm ade kelenjar..maybe sbb panas dlm badan..bdn pulak rs sakit2, mcm nk demam tapi tak demam..acaner tu?aku hentam makan panadol extend je..mudah2an cepat sembuh..tapi smpai ke malam tak jugak sembuh
Isnin aku MC lagi..kali ni aku ke klinik kesihatan kt bawah rumah je, doc bg MC sehari je,berulang kali dia ckp "sehari je tau"..aku pn angguk "Ye"..*dalam hati bersyukur dpt jgk MC..bkn sng nk dpt MC kt KK ni*..doc check n sahkan aku kena tonsilitis, atau radang tonsil..punca?entah..aku baca2 jugak pasal asid perut ke ape naik ke bhgn ent, boleh sebabkan tonsilitis..kire gastrik tu boleh membawak ke radang tonsil jgk..itula hal yg kecik jgn dipandang remeh, boleh bawak kemudaratan..tonsil ni jgn memain tau, kang smpai bernanah bagai mau demam seminggu..aku ni tahap takdela bernanah lg..tp kena kerap minum air putih..berulang jgk doc pesan minum air sekurang2nya 8 gelas sehari..okey doc..itu je mampu aku cakapkan..
Selasa aku kuatkan diri ke ofis, makan seawal mungkin nk elakkan angin..tp still mual2 n muntah, berulang kali jgk la ke toilet sbb nk muntah..last2 aku mtk izin balik rumah tdo..smpai tghari br dtg ofis balik..aduhai dh rupe morning sickness lak jadinye..seb baik check upt negatif...heee