Sejak dua menjak ni aku selalu fikir pasal kecantikan je..tak kire la kecantikan dalaman ke luaran ke,semua nk cantik je..dengan lambakan produk2 kt pasaran skg ni ko pilih je nk cantik,putih gebu,kulit licin berseri2 ke,nk rambut wangi smpai digilai suami pn ade..sampaila ke hal dalam kain,nk merapat yang longgar2 tu..haihh kekadang aku yg baca pn naik segan..meremang bulu roma baca testimoni chuolls tu..atoii..

Tapi dalam meremang2 tu mstla aku pn nak jugak yg terbaik utk diriku..sape taknak kulit licin,gebu gebas tu kn..tak dinafikan tertarik jgk dgn promo kecantikan dalaman tu kan..yelah nk jaga diri,untuk diri sndri,untuk suami sndri jgk..ececehhh kau jahh, dan2 je

So utk permulaan,aku start consume jamu,utk kecantikan dalaman kate ko..usia dh 30an, anak dh dua..kena la jaga kan..xkn nk biar je..badan kena jgk menten bertenaga..ko jgn salah sangka jamu2 ni hanya utk rapat2 tutt je,jamu ni pelbagai khasiat,utk kecergasan tubuh bdn,angin2 dlm bdn tu keluar,so rs ringan je bgn,bgn pg pn sng,buat keje pn xdela termengah2..alhamdulillah,so far aku rs jamu ni serasi dgn bdn aku,xdelah efek2 pening ke ape..cume bila time nk period tu naik jerawat,biasalah tu kot..

Then aku beralih ke kecantikan fizikal lak..lepas bersalinkan Ayra ni,aku rs bdn aku makin 'sehat' dalam ertikata lain makin bulat..adoii resah gelisah rs bila bdn naik,baju2 pn makin sendat..era gst ni xleh berbelanja beli baju2 sgt dh..so kena la berjimat cermat,pakai je baju mne yg muat smpai meluat org tgk duk ulang hat tu je..aku pulak pakai uniform kn,so seluar pn makinla ketat,ukur uniform sekali je setahun,dh ko kena hadapla uniform ketat tu smpai ke tahun depannye..hurmmm aku pn start consume satu pil ni..utk cptkn pembakaran lemak..tapi aku takdela bergantung kt ubat semata,aku park keta seberang ofis,then menapak setiap pagi..naik tangga satu aras then baru naik lif..breakfast aku mkn roti atau ape2 yg tak terlalu berat,lunch kalau xlapar sgt aku mkn jns sup atau yg tak berminyak..ptg balik keje aku mkn roti atau biskut cicah milo..mlmnye aku dh xmakan ape2..kot ye pn ketagih aku minum milo..haha *aku mg milo addicted*..so sepanjang tempoh tu aku mg elakkan ais, teh n coffee..carbonated drinks pn dh kurang minum..tp sesekali ade cheat day aku lantak jgk coke tu..ahaha..n alhamdulillah hasilnya dlm sebulan aku dh turun ke berat asal..which is 6kgs loss..aku rs berjaya..n skg aku mg dh tak bergantung pd pil tu,tp bab mkn n exercise still jaga,hopefully berat pn akan menten la *lg kurang lg bagus* hahaha

Bila dah capai berat ideal aku beralih pulak ke rambut..rambut kita ni kakak adik walaupun kita bertudung litup mcm mn pn tetap kena jaga elok2..mg aku sebelum ni kurang bg perhatian kt rambut,gugur je smpai hampir botak kepalaku..adehai sedih..satu hari aku tekad ke yun nam hair care,nk cari solusi utk keguguran rambut ni..dorg check n analisis mg kepalaku hampir botak..dorg terangkan la apa punca,faktor, ikut istilah sains tu..aku angguk je..aku dptkn rawatan sekali,n beli produk dorg..ehemm mahal jgkla..tp dgn harapan rambutku tak gugur lagi..balik umah aku nekad la nk jaga rambut as well as kulit kepala..syampu rambut,pastu conditioner,pastu sapu tonic pastu spray lotion kt rambut..kira aku lakukan rutin tu setiap hari..tapi yg tak best bau ginseng dia..alamakk bikin spoil mood..haha aku sndri pn tak tahan oii..lepas 2minggu mg rambut dah kurang gugur,tapi masalah lain timbul...jeng3x..rambutku mengerbang la pulak..rs kasar je..pastu aku stop produk yun nam,dan2 rambutku gugur semula..hurmm..susah sebenarnya nk tackle mslh rambut ni..sebab menurut yun nam ada 6jns mslh rambut, aku ni kategori dry,tp yg jd kompleks mslh ni boleh berkait antara satu sama lain,bila xsympu jd berminyak,kalau conditioner bilas tak abis jd kelemumur,pastu bla2 mcm2 lg timbul..so susah nk kawal..end up aku jd malasss nk fikir balik..aku pegi saloon dptkan rawatan kulit kepala,n aku buat relaxer treatment..rambutku dh jd halus bersinar2..so skg fokus kulit kepala pulak..macam nk try marine essence tu,nanti kalau okey akan ku review kt sini okeyh

Dalam ms yg sama aku nk cantikkan kulit wajah pulak..kulit aku ni alhamdulillah takde mslh jerawat kronik tp xdela licin sgt,ade lubang2 pori yg besar, n jeragat jgk..huhu..aku dh cuba pelbagai produk kecantikan tp blm ada yg bebetul sesuai..bila tgk testimoni org mcm best je..sekali apply dh pudar jeragat,aku pn beli..aku guna abis sebotol jeragat masih jgk bdegil...sobss nk kata produk tu tak bkesan kt aku atau testimoni tu yg tipu aku..ahaha

p/s: korang2 guna produk apa..share la..kalau malu nk share kt sini kita wassep2 okey...