Salam..
First of all..let us pray for MH370..aku pasti semua org mendoakan yg terbaik buat krew n penumpang pesawat tersebut..ok taknak jadi keyboard warriors kt sini buat andaian atau kesimpulan sendiri..jomlah kita sama2 berdoa mohon petunjuk dari Allah swt
Khamis 6March2014 ~ kami anak beranak (aku, mrR n Airis) bertolak ke Kuching, Sarawak utk edisi JJCM tahun ni sebelum aku meletop..hehe..
Seawal jam 5pagi kitorg dh siap2 ke stesen Erl Putrajaya..kitorg park kereta kt Putrajaya Sentral je..actually flight kitorg pkul 820pg..tp memandangkan family kwn aku (sama2 holiday) flight pukul 720 maka kitorg bertolak keluar awal sama2..

Smpai LCCT sempat lepak2 mkn mcd dlu..ms solat subuh kt surau aku terserempak dgn diana amir..hehe tapi takdela aku tegur dia pn *nk jugak story kn*..memandangkan aku dah 33w pregnant so kenala isi borang sikit,tunjuk surat pengesahan doc bla2 then baru leh check in..tepat jam 820 gitu take off, penerbangan ambik ms kira2 1jam 40minit..lebih kurang pukul 10pg kitorg selamat landing kt Kuching International Airport..
wajah ceria Airis naik flight...suke je dia

Destinasi pertama kitorg adalah ke hotel penginapan..utk kali ni kitorg pilih Tune Hotel lg sebab murah hehehe..mane taknye utk penginapan 4hari 3mlm hanya rm151 je termasuk tax,towel,aircond,wifi etc..kate nk JJCM kn,bukannya nk hanimun duk dlm bilik hotel je kekekeke..owh kitorg juga sewa MPV sepanjang kt sane..owner kereta namanya Hanna,mrR yg setel bab kereta sewa tu..charge dr arrival smpai departure adalah rm500 which we consider affordable sebab dia bg Toyota Avanza..best jgk naik Avanza,baru release pulak tu..hehe

Hari pertama kitorg just City tour je..mane taknye nk mencari hotel pn punyela payah..berpusing2 kt town Kuching tu dekat sejam tak jumpe hotel..even gune navigation pn tak jumpe..sebab kitorg duk bayangkan building kaler merah putih standard tune hotel tu rupenye hotel tune kt kuching ni kaler putih je..berhadapan je dgn Hilton Hotel..n sebelah Majestic Riverside..mg dekat sgt dgn waterfront..best duk sini tau..sape2 yg nk cari hotel bajet bolehla survey2 tune hotel ye..hehe..dh selesai check in,rehat2 dulu kt bilik..kwn aku ade anak 2 org,sorg 5tahun sorg 3thn sebaya Airis tu ckp nk rehat2 dlu bg anak2 tido..so marilah kita berehat..sedang duk berehat aku rs lapar pulak..berjalan pulak kitorg anak beranak ke riverside shopping complex dgn harapan ade foodcourt ke ape..tapinya tak jumpe so mkn mcd lg la..balik mkn Airis terus ketiduran..dlm pkul 4ptg gitu baru kitorg keluar pulak..ptg tu lepak kt Kubah Ria,pekena mee kolok n laksa sarawak..ok jela rasanya..mrR keep saying that mee kolok tu mcm maggy goreng letak sup je..laksa sarawak pulak mcm bihun kari kalau kt semenanjung ni..hehe atleast kita dh mkn kn..

Malamnya kitorg just lepak2 kt waterfront je..pekena satay istimewa yg dihidangkan bersama lemang,ketupat nasi n roti..sedap..berbaloi jugak rm10 per set tu..niat nk pegi topspot yg glemer tu tp tak kesampaian sebab myfren dh full n tak larat katanya..nk tido awal..ok fine,kita tolerate jela memandangkan nk bercuti bersama2 kn..lgpn masih ade hari lain..