Salam..sambung hari ke 3

Kitorg plan nk keluar awal utk hari ke3..sebab nak ke Pasar Serikin kat area Serian..actually ni pasar ni macam padang besar atau wang kelian je kalau kt utara, tapi memandangkan dh sampai sini n org duk soksek2 psl pasar serikin so marilah kita pergi jugak...jarak dari Bandaraya Kuching cuma 57km tapi mengambil masa sejam jugak nk smpai sebab jalan biasa,takde banyak signboard pulak tu..korang nk pegi mg kena standby GPS seumpamanya so that korg tak sesat..hehe

Harus diingatkan cuaca di sini agak panas..katanya sebab terletak di garis khatulistiwa..maklumlah sempadan Kalimantan-Sarawak kan..so better korang standby air masak,pakai baju nipis (yg tak panas), bwk payung or topi..kitorg sampai kira2 jam 9 pagi tp cuaca macam dh 11 pagi je teriknya..

Airis ni belum ape2 dah hirup separuh botol air..


sila abaikan perut makyong yg menboyot itu

keadaan di Pasar Serikin seawal jam 9pagi

Awal lagi papa dh belikan kacang..nk upah Airis utk behave..haha

Banyak betul gerai jual telekung sulam lawa2..cotton paris cuma RM50 je..

Tak boleh celikkan mata..panassss

Airis nk rehat dlu..mama p la shopping

Tudia..boboi ka gegel ni??

Syok dia berehat atas kerusi rotan ni..sampai suruh papa belikan

beli air pulak...
 
Kat sini aku tak shopping banyak pun,mrR dapat cincin steel batu delima sebentuk, aku beli kain pasang sulam, cardigan, dress, topi upin ipin tu utk Airis..total loss dlm Rm200 jugak la..
 
Membe aku sorg tu shopping sakan..memborong telekung sulam serendah RM25 sepasang..yg sutera RM50 kot..dia beli banyak utk adik beradik dia katanya..aku tak beli sebab duk piker baggage aku book 20kg je,kang terlebih berat naya je kena extra charge..bukan tak tau AA tu kan...huhu lgpn aku dh beli telekung utk adik beradik aku baru2 ni kt GM, yg lycra tu..itu pn harga lebih kurang tu jugak..
 
Dah setel memborong, kitorg ke Tasik Biru pulak..cantik tasiknya..banyak pasangan pengantin duk shoot..kitorg tgk dari atas jela..tak turun pn kt pelantar tu..tasiknya tenang je, takdela biru sangat tp aku suka tgk..tenang je rasa
 
eh dalam gambar nmpak biru pulak ye

tgkla anak aku..muka nakal..macam papa :p

nak kawan dgn si kakak je katanya..dgn adik yg sebaya taknak kwn..airis ni mg tau


peace

Us ~ membe ni aku kenal masa study Uitm Perak..close smpai sekarang..kitorg pgl dia "Not"



Not n family
 
Our small family

My sweetheart..auwww
 
Lepas tasik biru cadangnya nak ke gua pari-pari n gua angin..tapi terlajak pulak n malas nk berpatah balik so kitorg terus jela menuju ke balik ke Bandaraya Kuching..letih oii
 
Kitorg straight ke Kg Gersik tempat yg sama mcam petang sebelumnya tapi kali ni kitorg tak naik perahu dah, terus drive ke seberang sana..since membe aku ni book tiket seawal 7 pagi so dia nk beli kek lapis siap2 dah..esok pagi mg tak sempatla kn..so marilah kita memborong kek lapis..kitorg pilih utk soping kt Mira Cake House..aku beli 17biji sementara Not beli 14 biji..dorg bagi free 2 bji kek utk aku n 1 bj kek utk Not..Alhamdulillah...kek lapis ni pelbagai harga tau,ikut standard la..kalau yg lapis biasa2 tu RM10 je,aku ade beli hati pari rm20 sebiji sebab bos aku suka yg tu..haha
 
Petang tu kitorg berjalan2 kt area waterfront cari souvenir pulak..aku beli keychain, magnet fridge utk kwn2..pastu beli t-shirt standard I love Kuching tu utk aku n Airis,mrR takmau pakai so tak payah beli..jgn membazir tau..
 
Malam tu kitorg just jalan2 kt tugu kucing je..naik perahu lagi sekali sebab budak2 tu nk sangat naik lagi..pegi makan nasi ayam penyet special kt foodcourt tu lg..puas mkn kt situ..murah dan sedap
 
gambar kenangan di pintu hotel

ahli rombongan cik ayda

Airis, Syaurah dan Zahraa

Dua beradik comel

tgkla Airis....ade je aksi dia

suke sgt pose gitu

huh.....

me n my best buddy

geng I love kuching

jom kita naik perahu!!

aduhhh boolatnya muka

sweet je dorg ni

Mama n Airis

Bandaraya Kuching

Port wajib utk posing di Kuching

2 families bergabung meletops

3 *n half* of us

pelancong lain pn nk inteprem

miawww

Papa n Airis
 
 
Dah..itu je utk hari ke-3...sambung esok ye