Assalamualaikum wbt

Salam buat semua..
Last weekend (Ahad) kitorg laki bini n Airis bercuti di GoldCoast Morib..dekat je pn dari Putrajaya ni..nk tunggu pegi jauh2 lambat lg la pulak..lgpn since anniversary kitorg yg ke3,lets celebrate kt sane jela..hikhik

Actually sebelum ni aku ade gugel2 jugak psl tmpt ni..ade yg bg good reviews,ade yg kureng...so masing2 punye pendapat la kn..aku pn xdela bg expectation yg tinggi sangat pn..kebetulan last 2months, pihak gcr call,mintak kitorg laki bini pegi ke sesi preview..katanya nk bg free 1 night stay kt sane, with condition on weekdays only..consult dgn asben dia xnk pegi..katanya susah kalau weekdays..bazir je cuti rehat tahunan...huhu

Sebelum tu jugak aku sebagai Urusetia Cawangan merangkap AJK Kelab Cawangan duk cari tmpt nk buat family day..pastu teringatkan gold coast morib ni,terus email dorg mintak quotation bagai,yela aku rasakan tmpt ni sesuai..tak jauh sgt dari putrajaya, semua org dpt pegi..xde alasan jauh ke hape...tup2 pengerusi decide xnk family day yg bermalam,nk buat sehari siang je..aku pn maklumkan pd pihak gcr tak jadi...akur di situ

Nak dijadikan cerita, rezeki kami pihak gcr sekali lagi call, nk bg baucer 1 night stay, mungkin dengan harapan aku proceed dgn family day opis tu..so aku terus grab..dia ckp xleh hari weekend..tapi kalau check-in ahad boleh pulak..terus aku book utk ahad 22sep..ngeh3x rezeki kami...

So hari ahad seawal jam 2ptg kitorg bergerak ke sane,kitorg xpenah pn pegi,tp gamble jela..mana mungkin sesat di tempat sndri kn..lgpn signboard kn banyak...ikut jalan dengkil banting tu..tepat jam 3ptg kitorg dh tercongok kt lobby hotel..ngam2 sui la sebab check-in hour jam 3ptg..disebabkan booking atas nama aku, so aku la yg kena beratur..punyela ramai org,mungkin dorg pn dpt baucer..im not sure..ape yg boleh aku katakan, proses check-in ambik masa yg agak lama..mungkin sebab ade group check-in (family day kot) buatkan long queue...lenguh kaki oii berdiri 45minit kot..

Sekitar jam 4 ptg kitorg masuk bilik,mujur bilik dekat je dgn lif..kitorg pn terkocoh2 masuk bilik sebab masing2 belum solat zohor..maklumla keluar umah kul 12 pegi klinik dlu, mkn la ape la..tgk2 bilik belum tersedia...belum dikemas!!aiyooo...mrR dah mula bising2..itu yg buat aku xsedap dgr..yela kn aku yg uruskan percutian ni kan...sob sob taksuke tol..kitorg letak barang2 je pastu keluar semula,trun bawah tgk ape yg ade..ushar2 water theme park..okla..not so bad..ade kedai jual swimming suit bagai beli la pelampung buat si kecik Airis..kemain suka lg dia hehe

Pkul 430 gitu bilik dh ready,marilah kita berjacuzzi...jakun kejap sebab xpenah gune kn...isi air penuh pastu letak foam bath,pasang bubble tu...time nk masuk boleh pulak cik Airis ni takut...yela biasanya bath tub dia xde bubble2 bergetar tu..haha kenala tutup baru dia nk masuk..siap berpelampung dlm Jacuzzi..haha lawakla Airis..

source : www.gcr.com
gambar studio suite with Jacuzzi on the right..tp xdela bunge2an tu ye

Bilik kitorg menghadap water theme park..suke je Airis selak curtain intai..tak sabar la tu kn..pujuk2 dia ckp esok kite main..lgpn tutup pkul 7mlm..kalau nk masuk time tu pn ramai sgt orgnye...esok2 jela ye sayang..kitorg rehat2..petang tu pegi tepi pantai kejap,rupenye filem bini-biniku gangster yg party tepi laut tu shoot kt situ..baru perasan...pantai dia xdela cantik,nk mandi pn xlalu..tp ade tmpt utk outdoor games, boleh buat sukaneka family day..siap ada net utk beach volleyball...after maghrib keluar cari mkn..nk pegi pantai bagan lalang..dgr citer best mkn kt situ,seafood ala2 kt Melaka tu...lepas dh mkn, kenyang balik tido ZZZzzzzz

sumber : mr google
malam2 ade function rasanya...tgk ade je org masuk..

Esoknye seawal jam 7pg kitorg dh siap2 nk trun breakfast..owh tmpt mkn dekat tepi pantai rupenye...best2...TAPI...banyak lalat laaaa...makanan pn so-so jela..huhu sekadar kenyangkan perut..nothing outstanding...huhu tp tetap Alhamdulillah,kenyang...

Balik bilik terus bergegas salin baju..nk mandi manda kate ko...hehe pulun mak pegi beli legging tau semata2 nk mandi kolam..pakai dgn tshirt besar sikit..rules dia xstrict sgt,so boleh je pakai tshirt n tracksuit pn...hehe selamat..gila ko nk beli muslimah swimming suit semata2 nk main air paras lutut??ahaha

sumber : mr google
lebih kurang mcm pemandangan dr bilik kitorg..water theme park nye besar jgk..tp main kt satu tmpt tu je..

Berendam 2jam jgk..kul 10lebih gitu kitorg dh naik..siap2 nk balik dah...itu jela cerita percutian kami kali ini..walaupun singkat tp agak memenatkan..sebab main air kn..smpai umah masing2 pengsan ZZZzzzzZZ

So kalau korg pn berminat nk bercuti kt sini,bolehla dapatkan baucer serendah RM168 kt groupon atau sreetdeal...katanya worth RM584...erkkk aku tak pastila kalau berbaloi byr RM584 utk ini,mungkin tidak bagi aku...sekian

p/s:gambar sendri akan diupload kemudian ye..still dlm kamera. Review ini tidak ditaja oleh mana2 pihak ye