Pages

Wednesday, August 8, 2012

Cerita Ramadhan ~ entri yang panjang...

Ramadhan bakal berakhir tak lama lg..kejap je rs pejam celik pejam celik dh 19 ramadhan kn..skg ni ai n hubby duk menghitung hari nk balik kampong je..yeyea minggu depan dh balik!!kitorg decide utk ambik cuti awal sebelum raya sebab hubby kena keje raya ke-5 ie ari khamis..so kitorg akan start cuti rabu depan smpai rabu berikutnya..lama x??kejap je kn...huhu

Persiapan raya so far alhamdulillah hampir beres,cuma kelengkapan rumah kt sini jela blm cukup utk membolehkan kitorg buat open house..insyaAllah akan diusahakan jugak lepas balik bercuti nanti..
Malu nk ckp yg ai belum lg berkesempatan ke surau untuk menunaikan solat terawih tp itula kenyataannya..bile ade anak ni kena la berkorban kn..hubby mg akan pegi bile dia xkena OT malam..so mg tiap malam tinggal ai n airis jela..cik manja tu pulak dh semakin cerdik,ke mana je mama pegi dia nk ikut..penah ai nk buat kuih raya dia pn sibuk sama smpai masukkan tangan ke dalam adunan..huhu kesudahannya cancel projek kuih raya..mcm mne pn harap2 ai dpt buat jugak la since brg2 semua dh borong kt yummie bangi tu..huhu

Skg ni ai tgh struggle untuk kuruskan badan..since ai stop breastfeeding berat badan mg tak terkawal..nafsu makan mcm semakin bertambah (bukan macam lg dh..mg bertambah2)..so berat ai dh naik ke 56kg daripada 50kg b4 n after giving birth to airis..so dlm ms sebulan ramadhan ni harap2 dptla turunkan ke angka 50kg balik..n baru2 ni ai beli Alpha Lipid SD2 dek kerna terpengaruh dgn sorg membe yg makin kurus skg ni..tp ai sgtla xlalu telan mende alah tu..1st time minum keluar balik,2nd time pn hampir2 tp telankan jugak..kekadang ai rasa ai mudah sgt terpengaruh dgn mende2 mcm ni,bkn produk ni aje,dh mcm2 produk yg org promot ai akan beli tp hasilnya nan adooo..such a shame...

Tak sabar jugak tunggu cik airis masuk 10 bulan..di usia 9bln ni airis masih lg menyulur dan kdg2 memanjat utk berdiri kt sofa..harap2 dia boleh merangkak or berjalan menjelang usia setahun..tinggal 2bln lg,chaiyok2 airis!!tak sabar jugak nk pakaikan airis baju kurung yg berpasang2 tu..hihi
layan gambar airis jap

playground baru ciptaan Maksu
Roboh dikerjakan cik airis
marahkan tali beg
sengih tayang gigi
kene tinggal kt genting..haha

2 comments:

  1. kuruskan badan? semangat kena kuat tau ayda.. ain bab produk nak kurus2 ni bab minum2 ni mmg x lalu.. kalu nak better cari pil je sbb ain xleh nak telan bende yg minum2 ni.. hehehe

    ReplyDelete
  2. Ain > mg kene bebtol kuat semangat,tp org yg promot pn bijak bile tye ckp rs mcm air soya la ape la..sekali minum ambik ko..nk wekkk aje huhu
    bile tgk org lain kurus rs teringin nk try..nk kurus mcm zaman anak dara mg xleh dh kot..huhu

    ReplyDelete